Michael Paolini mérnök kollégáival járt ebédelni. Mivel egyértelmű lett számukra, hogy az elfogyasztott túl sok hamburger és krumpli a felelős a vastagabb zsírpárnáikért, a társaság meghozta a döntését: ideje lefogyni!
Mivel mindannyian mérnökök voltak, meg sem fordult a fejükben, hogy hanyatt-homlok rohanjanak az első edzőterembe... Sokkal "testhez állóbbnak" ítélték, hogy egy olyan számítógépes programot írnak, amelyik az Xbox-játékokhoz hasonlóan szórakoztató elfoglaltsággá teszi a fogyókúrát. Ráadásul további ösztönzésként készpénznyeremény is járult a játékhoz.
A program - amely nemrégiben kapta meg a szabadalmi védettséget - voltaképpen egy egyszerű ötletre épült: díjazzák a megfelelő táplálkozást, a helytelen étkezés mellőzésére késztetve a játékosokat. Vagyis egy salátaebéddel 50 centet lehet nyerni, a diós pitét viszont el kell felejteni.
Mindez kiváló példa arra, hogyan képes a "gamification" - a játéktechnikák és -pszichológia alkalmazása a való világbeli viselkedés befolyásolására - utat találni az egészségügy területére. Az IBM abban bízik, hogy olyan vállalatok és biztosítók vásárolják meg a licencet, amelyek elsődleges céljai közé tartozik a munkavállalók egészségének megőrzése.
A mobilpiacon már töméntelen alkalmazásból áll a kínálat - olyanokból, mint a Lose It és a Weight Watchers Mobile -, ezek igyekeznek némi vidámságot csempészni a fogyókúra fáradságos folyamatába.
A Weight Watcherstől meghatározott mennyiségű pontot kapnak a diétázók - ennek felhasználásával maradhatnak a megengedett kalórialimiten belül -, lehetővé téve számukra, hogy lássák mennyi ponthoz jutnak, mondjuk, ha a zöldkörethez kéksajt öntetet fogyasztanak balzsamecet helyett.
Az IBM programja által megvalósított modell - bár abban hasonlít a mobilalkalmazásokhoz, hogy a felhasználók őszinte visszajelzéseire támaszkodik - még inkább testre szabható. Felhasználhatják például a szülők a kóser étkezések ösztönzésére: vonakodó gyermekeiket a játékkal könnyebb rávenni a például zöldborsó fogyasztására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.