Aztán ott van a barátnőm, akinek a felsős lánya csak akkor képes tanulni, ha ott ül anyuci mellette, és aktívan részt vesz a tanulásban. Vagy egy másik barátnő, aki az összes kötelező olvasmányt felolvasta a gyerekeinek, gyűjtötte a gyűjtőmunkát, készítette a naplókat, diktált…
Ott vannak az egyik gyerekem osztálytárs szülői, akik minden dolgozat előtt betéve megtanítják a gyerekeknek a dolgozat feladatainak a válaszát. (A tankönyvhöz kapott központi dolgozatos feladatlap szövegértésből, nyelvtanból, matekból és környezetismeretből.) Vagy az ismerősök, akik elsőtől kezdve napi rendszerességgel gyakorolnak a gyerekkel szépírást, vagy szorzótáblát. Sokan, sokféle módon állunk csemetéink tanulmányaihoz. Ti mit gondoltok, mi a célravezető?
És mi van a felsősökkel? Hogyan tanulják meg az alsóban túlnyomóan írásbeli háziból az értő tanulást? Nem a magolást, mert annak semmi értelme, hanem összefüggéseket, lényeget a tananyagokból. Vagy azt is rájuk lehet hagyni? Érdekelne mások tapasztalata, hogy akik első perctől elengedték a gyerek kezét tanulás ügyben, azoknál hogyan teljesített a gyerek, és azok tapasztalatai is, akik szoros emberfogásban együtt tanulnak.
A következő Bezzeganya klubon arról beszélgetünk, hogy segítsünk-e, tudunk-e segíteni, egyáltalán a legminimálisabbon túl, kell-e segíteni a gyereket a tanulásban. Várok minden érdeklődőt október 8-án, 17-19 óráig a Práter12 közösségi térben egy kellemes beszélgetésre és egy finom teára. (Budapest VIII. kerület Práter utca 12)
A hónapban a többi témánk:
nagycsaládos
További terhességgel, szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos tartalmakat olvashatsz a Bezzeganya Facebook oldalán.
Tetszik?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.