A Starbucks olívaolajat tesz a kávéba, hogy elcsábítsa az olaszokat

olívaolaj
PUBLIKÁLÁS: 2023. február 28. 10:21

Az olaszok régóta híresek a kávé és az olívaolaj iránti szeretetükről. A Starbucks most azt reméli, hogy a kettő kombinációjával még több vendéget csábíthat kávézóikba – olvasható a Washington Post oldalán. A Starbucks bejelentette, hogy új, extra szűz olívaolajjal átitatott kávésort kínál az olasz üzleteikben, melyet „Oleato"-nak neveznek el – az olasz olaj szó után.

A világ legnagyobb kávézólánca más amerikai étteremcsoportokhoz hasonlóan küzdött, hogy betörjön az olasz piacra. A Starbucks 2017-ben indította el első olasz kávézóját, és azóta 25 üzlettel bővült Észak-Olaszországban.

A Starbucks vezérigazgatója, Howard Schultz elmondta, hogy az olívaolaj kávéba való belekeverésének ötletét azután vetette fel, hogy Szicíliában kísérletileg összekevert egy kanál olajat a reggeli kávéjával.

Hogyan készül?

Starbucks baristái összekeverik az olajat zabtejjel, akár gőzöléssel, akár rázással, majd a kapott keveréket egy (vagy két) adag eszpresszókávéba vagy hideg főzetbe öntik, hogy olyan ízt hozzanak létre, amelyet a menü készítői „karamellszerűnek" neveznek.

A közösségi médiában sokan szkeptikusnak tűntek az újítással kapcsolatban. „Olívaolajos kávé?! Még soha nem láttam, hogy olaszok olívaolajjal innák az eszpresszójukat." – írta egy kommentelő. A különleges olívaolajos kávé először Olaszországban debütál, majd még ebben az évben bevezetik a Starbucks dél-kaliforniai és más nemzetközi üzleteiben is.
(A borítókép illusztráció, forrása: Shutterstock/Girts Ragelis)

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.