Az angol légicég arra kéri ügyfeleit, szakítsák meg a spanyolországi nyaralásukat, különben ott maradnak

járattörlés
PUBLIKÁLÁS: 2020. július 31. 11:28

A hét elején még mi is hírt adtunk arról, hogy dühösek a Spanyolországból hazatérő angol turisták, mert az angol kormány egyik napról a másikra bejelentette, hogy múlt szombattól az onnan visszatérőknek 14 napra karanténba kell vonulniuk. Most még jobban eldurvult helyezt. A Jet2 brit diszkont légitársaság spanyolországi ügyfeleinek százait kéri arra, hogy azonnal térjenek vissza az Egyesült Királyságba, vagy kockáztatják, hogy maguknak kell megoldaniuk a hazajutásukat.

A cég kemény választás elé álította az éppen nyaralásukat töltő ügyfeleit Forrás: By Ken Fielding/https://www.flickr.com/photos/kenfielding, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org

A Jet2 elmondta, hogy úgy döntött, augusztus 9-ig felfüggeszti a Tenerifére, Gran Canariára, Fuerteventurára, Lanzarote-ra, Mallorcára, Menorcára és Ibizára közlekedő járatait.

A Spanyolország más részeire indított járataikat már törölték, és a társaság augusztus 3-ig üres kimenő járatokat üzemeltet az ügyfelek felvételére.

David Jonest – aki kéthete utazott Spanyolországba a párjával, – szöveges üzenetben értesítették arról, hogy törölték a visszaútjukat. Jones úr azt mondta, hogy a cég telefonon azt mondta neki, intézzék saját maguk a hazajutásukat, ha nem akarják elfogadni az egy héttel korábban visszatérő járatot. A pár augusztus 8-án jött volna vissza Alicantéből, és az easyJetnél is volt foglalásuk, amit viszont minden alternatíva nélkül töröltek. Most a Ryanairnél vették meg a jegyüket, hogy haza tudjanak repülni.

A West Midlandsből származó Jones úr elmondta: „Megértem, hogy nehéz idők járnak, ezért fel voltunk készülve a karanténra, és ezért volt alternatív foglalásunk tartalékban. Nagyon csalódott vagyok, hogy úgy tűnik, mindkét társaság gyorsan és lazán kijátssza a jogi kötelezettségeit."

A Jet2 szóvivője elmondta: "Üres kimenő járatokat indítunk ezekre az úti célokra augusztus 3-ig, és felvesszük a kapcsolatot azokkal az utasainkkal, akik jelenleg kint tartózkodnak, hogy tájékoztassuk őket az Egyesült Királyságba való visszatérésük lehetőségeiről. Természetesen elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért, hiszen sokan hosszabb nyaralást terveztek." Hozzáfűzték, hogy a kormány mostani intézkedései miatt nagyon gyorsan kellett reagálniuk a változó helyzetre – írja az Evening Standard.

indez azután történt, hogy az Egyesült Királyság törölte Spanyolországot a biztonságos országok listájáról, mivel az országban a koronavírus-esetek száma rohamosan növekedni kezdett.

Az angol külügyminisztérium azt tanácsolta a briteknek, hogy térjenek vissza Spanyolországból és csak a legszükségesebb esetben utazzanak oda. Rory Boland, szerkesztő szerint a nyaralók a kormány tanácsai és az utazási cégek közötti „háború" közepén ragadtak.

"A kormány azt mondta, hogy a Baleár-szigeteken és a Kanári-szigeteken vakációzóknak nem kell idő előtt visszatérniük, de a Jet2 úgy döntött, hogy mégis haza kellene jönniük" – mondta Boland.

„A Jet2-nek sürgősen tisztáznia kellene, hogy ez követelmény vagy választás, és ezt egyértelművé kell tennie az ügyfelei számára, akiknek a lefoglalt útjukat felmondták, és világossá kellene tennie, hogy jogosultak-e az utazásuk árának visszatérítésére. Az elmúlt hét érthető módon teljes zavart okozott a nyaralók körében. A brit kormánynak szorosabban együtt kell működnie a turisztikai szolgáltatókkal annak érdekében, hogy az utazásszervezők és a légitársaságok jobban kezeljék a változó helyzetet, és hogy a nyaralók ne kerüljenek választás elé, hogy vagy a kormány tanácsát követik vagy esetlegesen elbukják a pénzüket, amit a nyaralásukért fizettek."

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.