Habár nem olyan közismert, sok turista kedvenc spanyol célállomásának, Tenerifének két reptere is van. Ezek közül az egyik, a Tenerife Norte Repülőtér, korábbi nevén Los Rodeos Nemzetközi Repülőtér nagy kihívás elé állítja a pilótákat. Ennek oka pedig az, hogy a reptér 600 méterrel a tengerszint felett van és az, hogy emiatt az időjárási körülmények gyakran jelentősen csökkentik a látótávolságot. Ez okozta a Dan-Air 1008-as, Manchesterből Tenerifére indult járatának a vesztét is, miután ködös időben a pilóták nem vették időben észre a feléjük közeledő hegyoldalt, miután nem engedték meg nekik a leszállást elsőre.
A gépen a személyzettel együtt 146-an utaztak. A három órás út gond nélkül lezajlott, azonban ereszkedés közben a hirtelen keletkezett orkán erejű szél miatt átirányították őket is, mint minden másik repülőt a 12-es számú leszállópályára. A leszállási engedélyt azonban a felgyülemlett érkező járatok miatt nem adták meg egyből Arthur Whelan kapitánynak és Michael Firth elsőtisztnek.
A tenerifei légiforgalmi irányítást végző Justo Camin ugyanis attól félt, a Dan-Air ütközne egy másik géppel, ami miatt megkérte Whelant, körözzön balra fordulva mígnem meg nem kapják a leszállási engedélyt. A Dan-Air kapitánya vette a jelzést, azonban mint kiderült, félre értették egymást Caminnal. Ő ugyanis azt hitte csak egyszeri balrafordulásra van szükség, nem több körre. Ez pedig mivel ereszkedésben voltak már, légikatasztrófát okozott, miután a gép hegyvidéki területen repült.
Eléggé furcsa ez a várakozás nem?
- kérdezték egymástól a pilótafülkében a fekete doboz felvételei alapján, amelyen az is hallható volt, hogy Whelan közölte, nem tetszik neki az egész. Mindezt pont akkor, amikor a járat automata közelségriasztója jelzett neki, húzza fel a gépet, emelkedjen. Whelan ezt követően jobbra rántotta a kormányt, hogy ne menjenek neki a hegy csúcsának, ez azonban további süllyedést eredményezett, mígnem végül a repülő neki is csapódott a La Esperanza-hegynek.
A tragédiát senki nem élte túl, a mentőcsapatoknak ugyanis már csak az is órákba telt, hogy megérkezzen a helyszínre 1980. április 25-én. A légikatasztrófa miatt nyomozás indult, amely során megállapították, habár a légiforgalmi irányító nem pontos utasítása közrejátszott a becsapódásban, a viharos időjárási körülmények mellett a baleset a pilóták miatt történt, írja a Mirror.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.