Két szó: Nem ehetek!

egészség
PUBLIKÁLÁS: 2020. február 17. 13:33
A diéta sikerességét tekintve az sem mindegy, hogy milyen szavakat használunk. Ha például ahelyett, hogy azt mondanánk, "nem ehetek", inkább úgy fogalmazunk, hogy "nem kérek", kevésbé valószínű, hogy elbukjunk a fogyókúránkat.

A diéta sikerességét tekintve az sem mindegy, hogy milyen szavakat használunk. Ha például ahelyett, hogy azt mondanánk, "nem ehetek", inkább úgy fogalmazunk, hogy "nem kérek", kevésbé valószínű, hogy elbukjunk a fogyókúránkat.

Azzal ugyanis, ha a fogalmazásunk módjával is kifejezzük, hogy „nem tudunk” vagyis nem ehetünk meg valamit, magunknak is azt sugalljuk, hogy ez bennünk a veszteség érzését kelti.

Ezért legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy egy ingyen desszertről, akár a nagymama süteményéről, egyszerűen csak mondjunk nemet.

A Houstoni és a Bostoni Egyetem kutatói hogy lássák,hogyan válik be a „mondj nemet stratégia” a gyakorlatban, 30 diétázó nőt vont be a kutatásaiba. A jelentkezőket három csoportra osztották, aszerint, hogy 10 napig milyen stratégia szerint utasítják majd vissza az extra kalóriákat.

Az első tagjainak egyszerűen nemet kellett mondaniuk, a második résztvevőit arra kérték, hogy válaszoljanak a "nem ehetek" és hasonló kifejezésekkel, míg a harmadik csoportot pedig arra kérték, hogy ha valamivel megkínálják őket válaszolják, hogy nem kérik. A résztvevők ráadásul a stratégia hatására sokkal magabiztosabbnak is érezték magukat, mivel így lényegesen jobban kontrollálhatták a döntéseiket a diétájuk során.

Az eredményekből kiderült, hogy akik az utolsó csoportban voltak, sikeresebben tudtak ellenállni a csábításnak. „ Az a legnagyszerűbb ebben, hogy könnyen megvalósítható a módszer és valóban működik” - mondta Vanessa Patrick és Henrik Hagtvedt, a tanulmány két szerzője. A tanulmány a Consumer Research oldalain jelent meg.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.