Koncentráció az osztályteremben

koncentráció
PUBLIKÁLÁS: 2017. március 13. 08:50
Egyre gyakrabban látni az iskolákban – nem hazánkban (a szerk.) – fültokot viselő gyermekeket. Nem olyan fülhallgatóra gondolunk, amellyel zenét hallgatnak, hanem speciális hallásvédő eszközre. A gyerekek jobban tudnak koncentrálni, ha nincs zavaró háttérzaj. A kutatások szerint, így javul a tanulmányi teljesítményük is. Amely iskolákban bevetik ezt a módszert, fantasztikus eredményeket mutatnak fel a diákok, ezért egyre több szülő vásárol gyermekének fültokot.

Egyre gyakrabban látni az iskolákban – nem hazánkban (a szerk.) – fültokot viselő gyermekeket. Nem olyan fülhallgatóra gondolunk, amellyel zenét hallgatnak, hanem speciális hallásvédő eszközre. A gyerekek jobban tudnak koncentrálni, ha nincs zavaró háttérzaj. A kutatások szerint, így javul a tanulmányi teljesítményük is. Amely iskolákban bevetik ezt a módszert, fantasztikus eredményeket mutatnak fel a diákok, ezért egyre több szülő vásárol gyermekének fültokot.

Figyelmetlen nebulók

Egyes gyermekek figyelmét nehezebb lekötni. Néhányuknál már diagnosztizálták az ADHD-t (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar) vagy ADD-t (figyelemhiányos zavar). Az ADD-ben szenvedőknek problémát okoz a koncentráció. A diákok között ráadásul hiperaktív gyerekek is vannak. Úgy tűnik, hogy egyre több gyermeknek vannak problémái a koncentrációval. Nem olyan meglepő tehát, hogy vannak, akiket letérít a tanulás mezsgyéjéről az osztályban őket körülvevő történések. Ezen túlmenően, sokféle tanítási módszer létezik. Van, hogy a tanulók önálló feladatot kapnak, eközben van, akinek segít a tanár. Van olyan, aki elmerül az olvasásban, míg mások csoportban dolgoznak. Néha számítógépet is használnak, valamint sok iskolában már interaktív táblával dolgoznak. Ez a sok tényező együttesen bizony komoly figyelemelterelő hadműveletté alakulhat az osztályteremben.

Elfoglaltak az iskolán kívül

A nehezebb koncentráláshoz az iskolában hozzájárul a délutáni elfoglaltság is. Sok gyerek későn fekszik le, mert suli után még találkoznak valahol a barátaikkal. A tanárok arról számolnak be, hogy emiatt egyre több diákon láthatóak a fáradtság jelei manapság. Ez összefügg a koncentráció hiányával. Másrészt, vannak olyan gyerekek, akik órákat töltenek játékgépek előtt, vagy folyamatosan az okostelefonjaikkal játszanak. Ezek a dolgok stimulálják az agyukat, és túl sok energiát vesznek el tőlük, ezért nem tudnak nyugodtan ülni az órákon. Ha a tanítást aktív játékkal és a mozgással kombináljuk, az gyakran jól működhet, de vannak olyan gyerekek, akik feszültek és idegesek. Rajtuk nem segít a dinamikus megközelítés tanítás közben. Számukra a fülvédő egy jó megoldás.

iskolakezdesi tamogatas

Kényszer vagy szórakozás

Egyetlen gyermeknek sem végtelen a figyelme, de nagy különbség van a kényszerített koncentráció között és aközött, ami érdekli őket. Órákig képesek számítógépes játékokat űzni, vagy ugróiskolázni, akár kézműves foglalkozáson részt venni, mert ezek olyan dolgok, amiket szívesen, önként választanak, viszont ha a tanár bíz rájuk egy feladatot, amit meg kell csinálni, az már egészen más tészta. A hatéves gyerekek átlagosan tíz percet tudnak egyszerre összpontosítani. A tíz évesek vagy náluk idősebbeknél ez az idő húsz percre nő. A tizenhárom éves vagy afölötti generáció már képes harminc percig folyamatosan koncentrálni. Fültok viselésével növelhető a koncentráció.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.