Rangos díjat kapott a Zeneakadémia

Zeneakadémia
PUBLIKÁLÁS: 2014. szeptember 06. 08:01
A közlés szerint az új – többek között a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó – intézményi imázstöbb mint 7 ezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését.A kommunikációsdizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül aZeneakadémiaérdemelte ki aRed Dotot, amelyet október végén adnak átBerlinben.

Red Dot díjat, vagyis a világ egyik legrangosabb dizájn elismerését nyerte el a Zeneakadémia duális identitását kifejező, egységes és markáns arculata.

A közlés szerint az új – többek között a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó – intézményi imázstöbb mint 7 ezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését.A kommunikációsdizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül aZeneakadémiaérdemelte ki aRed Dotot, amelyet október végén adnak átBerlinben.

Szabó Stein Imre, aZeneakadémiakommunikációs igazgatója azMTI-nekkiemelte, hogy a tavaly októberben újra nyíltZeneakadémiaúj arculatának megtervezésére alig fél évük állt rendelkezésreazAllison Groupközreműködésével.

a_Zeneakademia_belulrol-820x300

Felidézte, hogyaz új arculat megalkotásának alapja aLiszt Ferenctéri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, a századforduló budapesti szecessziója volt.A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett névből szerveződő egység. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi.

A végeredmény a külföld számára is azonnal beazonosítható, markáns identitású vizuális jelrendszer lett, amely a kiadványokban is megjelenik.A portfólió fő pillére az új honlap mellett a koncertmagazin, amely a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közöl. A prémium magazinnal szemben az újrapapírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. AZeneakadémia– szintén környezetbarát papírra nyomtatott –egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben- jegyezte meg a kommunikációs igazgató.

A kiadványokat, a honlapot és a hirdetésportfóliótegységbe foglalja aZeneakadémiaszínvilága. Az arculatot meghatározó, egyben a komolyzenét jelző ciánkék, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a dzsessz izzó vöröse, a népzene vidám napsárgája és a jövő generációinak szóló programok zöldje azonnal felismerhető színkódrendszerré áll össze.

ARed Dot Design Awardot1954-ben adták át először ipari formatervezők részére – a kommunikációs dizájn díj 1993 óta létezik. Három kategóriában ítélik oda:külön díjazzák a formatervezést, a termék dizájnt és kommunikációs dizájnt – ez utóbbi alkategóriája a corporate identity.

Idén a több mint 60 országból –AlgériátólazAmerikai Egyesült ÁllamokonátNepáligésFehéroroszországig– érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity kategóriában pedig 63 talált érdemesnek “piros pontra”a 24 tagú zsűri – olvasható aZeneakadémiaösszegzésében.

Magyarország eddig kétszer kapottpiros pontota nemzetközi dizájnelittől kommunikációs kategóriában.2011-ben azIzraeli Kulturális Intézetarculatát, 2012-ben pedig aKassák Múzeumétértékelte ilyen magasra a zsűri.

Termékdizájn kategóriában magyar formatervezők nyertek márRed Dototlogikai játékokkal, egyedi lámpákkal és egészségügyi eszközökkel.

Fotó: www.pinterest.com

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.