A közlés szerint az új – többek között a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó – intézményi imázstöbb mint 7 ezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését.A kommunikációsdizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül aZeneakadémiaérdemelte ki aRed Dotot, amelyet október végén adnak átBerlinben.
Szabó Stein Imre, aZeneakadémiakommunikációs igazgatója azMTI-nekkiemelte, hogy a tavaly októberben újra nyíltZeneakadémiaúj arculatának megtervezésére alig fél évük állt rendelkezésreazAllison Groupközreműködésével.
Felidézte, hogyaz új arculat megalkotásának alapja aLiszt Ferenctéri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, a századforduló budapesti szecessziója volt.A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett névből szerveződő egység. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi.
A végeredmény a külföld számára is azonnal beazonosítható, markáns identitású vizuális jelrendszer lett, amely a kiadványokban is megjelenik.A portfólió fő pillére az új honlap mellett a koncertmagazin, amely a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közöl. A prémium magazinnal szemben az újrapapírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. AZeneakadémia– szintén környezetbarát papírra nyomtatott –egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben- jegyezte meg a kommunikációs igazgató.
A kiadványokat, a honlapot és a hirdetésportfóliótegységbe foglalja aZeneakadémiaszínvilága. Az arculatot meghatározó, egyben a komolyzenét jelző ciánkék, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a dzsessz izzó vöröse, a népzene vidám napsárgája és a jövő generációinak szóló programok zöldje azonnal felismerhető színkódrendszerré áll össze.
ARed Dot Design Awardot1954-ben adták át először ipari formatervezők részére – a kommunikációs dizájn díj 1993 óta létezik. Három kategóriában ítélik oda:külön díjazzák a formatervezést, a termék dizájnt és kommunikációs dizájnt – ez utóbbi alkategóriája a corporate identity.
Idén a több mint 60 országból –AlgériátólazAmerikai Egyesült ÁllamokonátNepáligésFehéroroszországig– érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity kategóriában pedig 63 talált érdemesnek “piros pontra”a 24 tagú zsűri – olvasható aZeneakadémiaösszegzésében.
Magyarország eddig kétszer kapott“piros pontot”a nemzetközi dizájnelittől kommunikációs kategóriában.2011-ben azIzraeli Kulturális Intézetarculatát, 2012-ben pedig aKassák Múzeumétértékelte ilyen magasra a zsűri.
Termékdizájn kategóriában magyar formatervezők nyertek márRed Dototlogikai játékokkal, egyedi lámpákkal és egészségügyi eszközökkel.
Fotó: www.pinterest.com
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.