A Paul Branscum vezetésével folytatott kutatásban 71 harmadik, negyedik és ötödik osztályos általános iskolást kértek fel arra, hogy készítsék el saját képregényüket, amelyek középpontjában valamilyen egészséges üzenet áll. A kezdeményezés célja a gyerekkori elhízás visszaszorítása. Branscum szerint az előzetes eredmények arra utalnak, hogy a gyerekek követik ezeket az egészséges viselkedési formákat.
A diákokat arra kérték, hogy történetük megalkotásakor gondoljanak valós és kitalált szereplőkre, és próbálják meg a következő négy egészséges viselkedést beleszőni alkotásukba, valamint saját életmódjukba is:
Végezzenek naponta legalább egy óra testmozgást.
Fogyasszanak naponta öt adag zöldséget és gyümölcsöt.
Igyanak cukormentes italokat és vizet a cukrozott üdítőitalok helyett.
Legfeljebb két órát töltsenek a képernyő előtt, a televíziót, az internetet és a videojátékokat is beleértve.
A három hónapig tartó kísérlet után Branscum szerint a résztvevők testtömeg-indexe körülbelül ugyanannyi maradt, de három viselkedés, a zöldség-gyümölcs fogyasztás, a testmozgás és a cukormentes italok fogyasztása jelentős mértékben megnövekedett a program alatt. Ráadásul a gyerekek magabiztossága is nőtt az egészséggel kapcsolatos viselkedések kiválasztásának képességét illetően.
„A képregények nagyszerű dolgokra képesek” - állítja Branscum. „Személy szerint azt szeretem bennük leginkább, hogy a szavak és a képek kombinációjával egyszerűen és érthetően képesek elmagyarázni bonyolult dolgokat.”
A kutató azt tervezi, hogy a nagy képregénykiadókkal, például a Marvellel vagy a DC Comics-szal karöltve széles körű kampányt indítanak, amelyben olyan képregénysorozatokat készítenének, melyek az egészséges életmódot népszerűsítik. A gyerekkori elhízás elleni harc ugyanis még egy szuperhős számára is kihívást jelentene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.