Egy valós és egy virtuális, 12 hetes súlycsökkentő program résztvevői körülbelül ugyanakkora súlyfeleslegtől szabadultak meg. Az Indianai Egyetem kutatói egy konferencián kifejtették, hogy a virtuális edzőteremben felépített önbizalom és a motiváció a legtöbb résztvevő esetében a valós életben is megmaradt.
A 2003-ban indult Second Life játék felhasználói egy maguk által létrehozott online személyiséggel egy virtuálisan felépített világot fedezhetnek fel, miközben a játékosok egymással is interakcióba léphetnek.
A súlycsökkentő programhoz túlsúlyos és kórosan elhízott önkénteseket kértek fel a kutatók. A résztvevők egyik fele a virtuális világban létrehozott edzőterembe járt 12 hétig, míg a másik fele hagyományos, valós edzéseken vett részt. Mindkét edzésprogram heti négy óra intenzív mozgást tartalmazott, mondta Dr. Jeanne Johnston, a tanulmány vezetője.
A 12 hetes fogyókúrás program során a két csoport résztvevői közel azonos mennyiségű, körülbelül 4,5 kg súlyfeleslegtől szabadult meg. Az utólagos vizsgálatokból az is kiderült, hogy a Second Life-ot használó résztvevők későbbi életmódjára is kihatott a pozitív változás, így ők a programot követően is többet mozogtak, mint akik a hagyományos edzőterembe jártak, nyilatkozta Dr. Johnston.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.