Zöldnek lenni megéri!

zöldségek
PUBLIKÁLÁS: 2010. június 30. 00:00
A fiatalok csupán 17 százaléka véli úgy, hogy pénzt takarít meg, ha környezetbarát terméket vásárol.

A fiatalok csupán 17 százaléka véli úgy, hogy pénzt takarít meg, ha környezetbarát terméket vásárol.

A Lélegzet Alapítvány most induló egy éves kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy ennek sokszor éppen ellenkezője az igaz. Az új szemléletű környezettudatossági kampány azt kívánja tudatosítani három vidéki nagyváros, Pécs, Szeged és Debrecen fiataljaiban, hogy a fenntartható életmóddal egyben saját pénztárcájukat is kímélik.

A Lélegzet Alapítvány az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretén belül új kampányt indít annak érdekében, hogy népszerűsítse és erősítse a környezettudatos és az energiatakarékos magatartást. A 2011 tavaszáig tartó ?Zöldnek lenni megéri? kampány három vidéki nagyvárosban (Pécs, Szeged, Debrecen) célozza meg a középiskolai és felsőoktatási hallgatókat. A korábbi környezetvédelmi projektekhez képest az új kezdeményezés elsősorban abban különbözik, hogy a környezet iránti felelősségvállalás mellett tudatosítja azt is, hogy a fenntartható életmóddal a fiatalok saját pénztárcájukat is kímélik.

8922

Alapozó közvélemény-kutatás:

A Lélegzet Alapítvány megbízásából a Medián által a három egyetemi városban készített kampányalapozó közvélemény-kutatás szerint jelenleg a fiatalok csupán 17 százaléka véli úgy, hogy pénzt takarít meg, ha környezetbarát terméket vásárol, míg 48 százalék szerint ez csak többletköltséget jelent. A kampány célja, hogy eloszlassa azt a sajnálatos módon elterjedt vélekedést, miszerint zöldnek lenni a gazdagok luxusa ? hiszen a legtöbbször ennek éppen ellenkezője igaz.

Energiatakarékos izzók használatával, és azzal, hogy az áramfogyasztó berendezéseket, egyebek mellett a számítógépet, TV-t használat után le- illetve kikapcsoljuk, évente többezer forintot nyerhetünk. Ha egy család, fürdés helyett gyors zuhanyzásra vált, az évente közel 100 ezer forint csökkenést eredményezhet a fűtési és víz-csatorna számlában. Ha a lakást télen 22 helyett csak 20 fokosra fűtjük fel, azzal 10-12 százalék energiát is megspórolhatunk.

89231

A kampányt megelőző kutatás további érdekessége, hogy a gyakorlatban alig minden negyedik fiatal (24%) szokott a vásárlásai során rendszeresen figyelni arra, hogy környezetbarát terméket vegyen. A kampány ezen a szemléleten kíván változtatni. A Lélegzet Alapítvány jó előjelnek tekinti, hogy jelenleg a 15-29 évesek szerint a legtöbb energiát egyszerű mozdulatokkal és környezettudatos vásárlással lehet megtakarítani.

A legtöbben a villany lekapcsolását (36%), illetve az energiatakarékos égők használatát és a gépek áramtalanítást (29-29%) említik. A Lélegzet Alapítványnak talán Debrecenben lesz a legkönnyebb dolga: kétszer annyi debreceni fiatal (26%) gondolja azt, hogy a környezetvédelemmel spórolhatunk, mint pécsi vagy szegedi (13%).

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.