Bécs mesterséges intelligenciával és macskákkal reklámozza magát

marketing
PUBLIKÁLÁS: 2023. május 20. 13:33
Bécs turisztikai kampányai aktuális kérdéseket feszegető meghökkentő ötleteikkel mindig is kitűntek a megszokott utazásra buzdító üzenetek közül. Ezúttal a mesterséges intelligenciát és a népszerű macskás kontenteket hívták segítségül önmaguk reklámozásához.
Tóth Zsuzsanna

A korábbi kampányok közül kiemelkedett például a 2017-es, amely azt kérdőjelezte meg, hogy Egon Schiele aktfestményei még mindig provokatívnak hatnak-e, a 2018-as "Unhashtag Vienna" című pedig arra buzdított, hogy fotózzunk kevesebbet, és legyünk nyitottak a jelen pillanatra. 2019-ben a látnivalókról megjelent negatív kommentekkel népszerűsítette a várost, a legfigyelemfelkeltőbb mind közül pedig a 2021-es volt, amikor a pornográf tartalmakat kínáló OnlyFans-re töltötték fel híres művészek provokatívnak számító alkotásait, amelyek gyakran estek áldozatul a közösségi oldalak 18+-os tartalom miatti cenzúrájának. Az előfizetők így cenzúra nélkül láthatták például Egon Schiele, Richard Gerstl, Koloman Moser vagy Amedeo Modigliani műveit - amelyek egyébként bárki számára szabadon hozzáférhetőek a városban.

A turisztikai hivatal ezúttal macskás kontenttel és mesterséges intelligenciával hívja fel májusban az Egyesült Államok keleti partján és Torontóban élők figyelmét Bécsre.

A kampányban mesterséges intelligencia segítségével macskákra cserélték például Klimt A Csók, Egon Schiele Önarckép földicseresznyével című művén az emberi alakokat, de macskásították Bruegel Bábel tornya építése című művét is.

A különleges plakátok májusban láthatók a New York-i Times Square-en, Manhattan népszerű városrészein, Chicagóban, a Millenium Parknál és Washington metróállomásain. Az UnArtificial Art kampány üzenete, hogy a mesterséges intelligencia mögött mindig eredeti alkotások bújnak meg, amelyek – jelen esetben – Bécsben láthatóak. Ráadásul a személyes élményeket semmi sem pótolhatja.

Bécs tuirsztikai kampány Forrás: Vienna Tourist Board

Mivel az Egyesült Államok Bécs egyik fontos turisztikai piaca, az osztrák főváros idén plusz egymillió eurót fordít az osztrák főváros amerikai népszerűsítésére – írja a City of Vienna budapesti irodája.

Forrás: turizmus.com

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.