Pornográf tartalmakat kínáló oldalra töltötte fel világhírű alkotásait Bécs

Bécs
PUBLIKÁLÁS: 2021. szeptember 30. 13:59

Egon Schiele vagy Koloman Moser művei már életükben folyamatosan feszegették a „társadalmilag elfogadható" fogalmának határait. Mivel gátlások és tabuk nélkül ábrázolták a meztelen emberi testet, gyakran a cenzúra áldozataivá váltak alkotásaik. Azóta eltelt ugyan bő száz év, a cenzúra ellen vívott harcuk a mai napig nem ért véget: a közösségi média előretörésével a legnagyobb oldalak – mint a Facebook vagy az Instagram – árgus szemekkel figyelik a meztelen képeket vagy erotikusnak vélt tartalmakat.

Meztelen szobrokról készült képek és ismert műalkotások kerültek a közösségi oldalak feketelistájára, a visszaeső „bűnösöket" – például kiállítóházakat – pedig még le is tiltották átmenetileg, tudtuk meg a Bécsi Turisztikai Ügynökség sajtóközleményéből.

Willendorfi vénusz Forrás: NHM Wien / Kurt Kracher/Bécs Város Külképviseleti Irodája

A Bécsi Turisztikai Ügynökség ezért úgy döntött, a pornográf tartalmakat kínáló OnlyFans-re rakja fel híres művészek provokatívnak számító alkotásait, amelyek gyakran áldozatul esnek a közösségi oldalak 18+-os tartalom miatti cenzúrájának. Az előfizetők így cenzúra nélkül láthatják például Egon Schiele, Richard Gerstl, Koloman Moser vagy Amedeo Modigliani provokatív műveit - amelyek egyébként bárki számára szabadon hozzáférhetőek a városban.

A 18+-os műremekeket az érdekődők egy egyszerű előfizetéssel nézhetik meg az OnlyFans-en, ahol természetesen arra is bíztatják őket, hogy az eredeti alkotásokat is tekintsék meg Bécsben.

És aki elég bátor, hogy előfizessen, ingyen Bécs-kártyát vagy belépőt kaphat azon múzeumok egyikébe – Leopold Museum, KHM, Természettudományi Múzeum, Albertina –, ahol a művek láthatók.

Bécsben nem ez az első meredek turisztikai kampány

Két évvel ezelőtt arról írtunk, hogy a Bécsi Turisztikai Ügynökség a város nevezetességeit magasztaló üzenetek helyett az online megjelent negatív kommentekkel plakátolta ki Bécs városát. A Schönbrunni kastélynál "rendetlen a gyep", egy romantikus dunai hajóút "uncsiiii", a hangulatos borozóban pedig "nincs háttámla" - ehhez hasonló üzenetekkel biztatták az utazókat, hogy merjenek elvonatkoztatni a top tízes listáktól, és fedezzék fel a várost a saját kedvük szerint. A kampány szellemében folytatása volt a 2017-esnek, ami megkérdőjelezte, hogy Egon Schiele aktfestményei még mindig provokatívnak hatnak-e, illetve következetesen hasonlított a 2018-as "Unhashtag Vienna" című kampányra is, ami arra buzdított, hogy fotózzunk kevesebbet, és legyünk nyitottak a jelen pillanatra.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.