Negatív kommentekkel népszerűsítik Bécset

utazás
PUBLIKÁLÁS: 2019. július 10. 06:17
A Schönbrunni kastélynál "rendetlen a gyep", egy romantikus dunai hajóút "unaaalmas", a hangulatos borozóban pedig "nincs háttámla" – ehhez hasonló üzenetekkel plakátolta ki Bécs városa London metróit az új turisztikai kampányában.
Tóth Zsuzsanna

A Bécsi Turisztikai Ügynökség csavart egyet a megszokott turizmus marketingen, és a nevezetességeket magasztaló üzenetek helyett az online megjelent negatív kommentekkel kampányolt a júniusi "Unrating Vienna" című reklámjában.

"...a kilátás pocsék" - Na, de ki dönti el, hogy te mit szeretsz? Forrás: b2b.wien.info

Ezzel arra biztatták az utazókat, hogy merjenek elvonatkoztatni az ismeretlenek által írt online véleményektől és top tízes listáktól, és fedezzék fel a várost a saját kedvük szerint. Ki dönti el, hogy mit szeretsz? – teszi fel a kérdést minden egyes negatív kommenttel ellátott plakát, arra ösztönözve a olvasót, hogy reflektáljon a választásaira.

A kampány szellemében folytatása a 2017-esnek, ami megkérdőjelezte, hogy Egon Schiele aktfestményei még mindig provokatívnak hatnak-e, illetve következetesen hasonlít a 2018-as "Unhashtag Vienna" című kampányra is, ami arra buzdított, hogy fotózzunk kevesebbet, és legyünk nyitottak a jelen pillanatra.

Ezúttal a turizmusra nagy hatást gyakorló online értékelések kerültek fókuszba

Az idei kampány humorosan tekint arra a jelenségre, hogy az ismeretlenek által írt online értékelések nem mindig adják a legmegfelelőbb iránytűt, amikor kikapcsolódásra vágyunk. "Mi nem a legújabb technológiai vívmányokat támadjuk. Azonban a digitalizációt inkább kihasználandó eszköznek látjuk, mint önmagáért való célnak" – mondta Norbert Kettner, az ügynökség igazgatója.

Az ügynökség szerint egy digitális buborékban élünk, ahol keresőmotorok és algoritmusok határozzák meg, hogy mi érdekelhet minket.

"...uncsiiiii" – írta egy kommentelő valahol, valamikor Forrás: b2b.wien.info

A hotelek, éttermek, taxisok, és még a legutóbb piacra került rágógumi is értékelve van a különböző online platformokon. Az utazók 95%-a legalább hét értékelést olvas el az interneten mielőtt útra kelne, 47%-uk pedig azonnal szkeptikussá válik, ha valamiről csak pozitív kommenteket lát. A külföldön népszerű platformon a Yelpen megjelenő vélemények közül minden ötödik hamis, állítja az ügynökség honlapja.

A legjobb pillanatokat azonban nem mindig lehet számszerűsítve értékelni – írják a kampány lebonyolítói. Ha a top 10 listákra hagyatkozunk, kevesebb az esélyünk arra, hogy valami izgalmas és új élményben legyen részünk. Ezért a kampány arra biztatja a látogatókat, hogy fedezzék fel, mit nyújthat nekik a város a kötelező látnivalókon kívül.

"...nincs háttámla" Forrás: Peter Rigaud / b2b.wien.info

Három napra a Leopold Museum és MuseumsQuartier is vállalta, hogy a falára vetíti a legrosszabb névtelen online kommenteket. Szintén a kampány részeként két brit Instangram influenszer, Wanderlust Chloe és A Lady in London pedig úgy indul neki Bécs felfedezésének, hogy nem olvassa el a Tripadvisoron vagy más hasonló fórumon lévő véleményeket.

Negyven perc meditáció a villamoson

Egy véletlen élménygenerátort is kihelyeztek az Albertinaplatzon lévő tourinform iroda elé, ami alternatív programokat javasol. De a honlapjukon is olvashatunk olyan ötleteket, mint pl. negyven perces meditáció a D villamoson, vagy a legrövidebb múzeumi látogatás a világon. Ez utóbbi 2,40 euróba kerül, épp annyiba, mint egy metrójegy. Ezúttal ugyanis ha elég nyitottak vagyunk, a metróba léphetünk be úgy, mintha múzeumba mennénk, hiszen modern művészeti és street art alkotásokkal találkozhatunk itt is.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.