Elfelejtette a pilóta, melyik pályára is kell leszállnia

hiba
PUBLIKÁLÁS: 2020. november 14. 17:27

Október 3-án érkezett az Iran Air egyik belföldi járata Iszfahánból Tebriz repülőterére, ám nem a megfelelő kifutópályát választotta a leszálláshoz. Miután megkapta a leszállási engedélyt a 12L jelű pályára, valamiért végül a 12R-en landolt. Az utólagos vizsgálat azt állapította meg, hogy a tévedés a kapitány hibája, valamint az első tiszt rossz döntésének következménye - derül ki az independent.co.uk cikkéből.

Forrás: Reza Rahmani/wikipedia.org

Az irányítás már egy érkező Mahan-járatra összpontosított, ezért nem korrigálta a repülő személyzetének hibáját. A legénységnek egyébként aznap ez a harmadik útja volt, és az első repüléskor, amikor Teheránból érkeztek Tebrizbe, valóban a 12R futópályát kapták.

Az alapértelmezett kifutópálya egyébként a 12L, és külön engedély a 12R-hez szokott kelleni. A harmadik járaton már nem kértek külön engedélyt, viszont az előző járat alapján automatikusan a 12R kifutót közelítették meg, miközben elfelejtették, hogy a leszállási engedélyük a 12L-re vonatkozik.

A vizsgálat szerint mindkét pilóta hiányosságokat mutatott a rendelkezésre álló erőforrások és a pilótafülke feladatainak kezelésében, a feladatmegosztásban, és ennek következtében rosszul mérte fel a helyzetet. Azt is megállapították, hogy a kapitánynak túl későn, csak 10 órával a munkakezdés előtt szóltak, hogy be kell mennie. A légitársaságnak egyébként nem ez az első ilyen incidense, hasonló tévesztésre került sor még februárban, szerencsére egyik esetnek sem lett baleset a következménye.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.