Balesetet szenvedett egy Bécsbe tartó, Antonov Ruszlán típusú áruszállító

Oroszország
PUBLIKÁLÁS: 2020. november 13. 17:23

Kényszerleszállást követően balesetet szenvedett a Volga-Dnepr Airlines Antonov An-124-100-as típusú, eredetileg Bécsbe tartó áruszállító repülőgépe a novoszibirszki repülőtéren - adja hírül az airportal.hu. Az RA-82042 lajstromjelű repülőgép Szöulból indult, és Novoszibirszkben tervezett technikai leszállást.

A Volga Dnepr Airlines egyik AN-124-100-asa (illusztráció) Forrás: Flox Papa/commons.wikimedia.org

Az Aviation Safety Network adatlapja szerint a repülőgép kettes számú (bal szárnyon a törzshöz közelebbi) hajtóműve a repülőtér 25-ös jelű futópályájáról végrehajtott felszállás közben meghibásodott. A hajtómű elülső része teljesen levált, az erőforrásból szétrepülő törmelékek súlyos károkat okoztak a repülőgép törzsén, a bal szárny belépőélén és az orrsegédszárnyon. A hajtóműből nagy mozgási energiával kiszakadt darabok egy része átszakította a repülőgép törzsét és volt amelyik a géptest túloldalát is.

A Ruszlán személyzete az azonnali visszafordulás és kényszerleszállás mellett döntött, majd alacsony magasságon végrehajtott éles fordulóval visszatért a repülőtérre. Az An-124-es a kényszerleszállást követően túlfutott, és a hóval borított területen állt meg. A Ruszlán orrfutóműve becsuklott vagy kiszakadt a helyéről. A helyszíni fotók és az első hírek tanúsága szerint tűz nem keletkezett, és a fedélzeten 14 fő közül sem sérült meg senki. A hajtóműről leszakadt nagy méretű törmelék a földre zuhanva viszont a környező épületekben is károkat okozott.

Később az AVHerald tudósítása szerint a repülőgép kapitánya egy interjúban azt nyilatkozta, hogy a felszállást követően, közvetlenül a futóművek behúzása után, de még a felszálláshoz kiengedett fékszárnybeállítások mellett, 300 méteres (1000 láb) magaságban a 2-es számú hajtómű felrobbant. A szétrepülő törmelék sérülést okozott a repülőgép elektromos kábeleiben, a fedélzeten megszűnt az áramellátás, minden elektromos rendszer és műszer leállt. Működésképtelenné vált a rádió, a fékrendszer és a sugárfordító is. A pilóták nem tudtak kapcsolatba lépni a légiforgalmi irányítással sem.

Ennek ellenére a repülőgép irányítható maradt, és a személyzet a alacsony magasság és sebesség ellenére, és szűk fordulókkal is be tudott helyezkedni a kényszerleszálláshoz a 25-ös jelű futópályára. A repülőgép végül biztonságosan földet ért de a túlfutás elkerülhetetlen volt a fékek, áramlásrontó lapok és a sugárfordító működésképtelensége miatt.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.