Pálmaolajat ma már a feldolgozott élelmiszerek legtöbbjében találni. És minél több helyen ott van az összetevők között, annál nagyobb a kereslet erre az alapanyagra. Amíg ez nem változik, azaz nem pálmaolaj-mentesítenek az egyes termékek gyártói, addig egyre több olajpálmát telepítenek olyan helyekre, ahol addig őserdő állt, tele a helyi állatok élőhelyeivel.
A pálmaolaj elleni háború, pontosabban a termesztésével járó erdőirtás és a kitermelésével kapcsolatba hozható gyermekmunka elleni fellépés már egy ideje húzódik. De most az egyik legnagyobb élelmiszermulti is példamutató lépésre szánta el magát.
A Mars kereskedőcsalád 2019-ben indította útjára a Palm Positive Plan néven hirdetett erdőirtás elleni tervezetét és most jutott el oda, hogy realizálódni látszik, az eddigi 1500 pálmaolaj termelőjét jövőre a tizedére tudja csökkenteni. Ez azt jelenti, hogy a 109 évvel ezelőtt alapított cég szinte teljesen kiiktatja a pálmaolaj-felhasználást a termékeiből, először 100-ra majd 2023-ra 50-re zsugorítva pálmaolaj-termelőinek a számát - olvasható a Foodnavigator.com oldalán.
A Mars-dinasztia egyébként a második legnagyobb kereskedőcsalád a világon, és a Mars csoki mellett olyan márkaneveket adott a világnak, mint a Bounty, a Twix, a Milky Way, a M&Ms és tucatnyi Magyarországon nem bevezetett brand, valamint állateledel-fronton e cég alá tartozik a Whiskas, a Pedigree, a Kit-a-Kat, a Chappi és a Royal Canin táp is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.