Miután a kölni Ludwig Múzeumban rájöttek, hogy számos orosz avantgárd festmény szerzőségét rosszul állapították meg, úgy döntöttek, hogy mindebből kiállítást szerveznek, és nyilvánosságra hozzák nemcsak magukat a műveket, hanem a vizsgálat folyamatát is - derül ki a nytimes.com cikkéből.
Az „Orosz avantgárd a Ludwig Múzeumban: Eredeti és hamis" című kiállításon a 20. század eleji radikális mozgalom képviselőinek képei láthatók, de olyan híres festők, mint Kazimir Malevics, Alekszandr Rodcsenko vagy Natalja Goncsarova művei mellé olyan festményeket állítottak, amelyeket a múzeum korábban tévesen azonosított. Mindez nemcsak a művészettörténet iránt érdeklődőknek lehet tanulságos, de új megvilágításba helyezi az orosz avantgárd művészeti piac buktatóit is.
A múzeum, amelyet Peter Ludwig csokoládémágnás az 1970-es években alapított, Nyugat-Európa egyik legnagyobb orosz avantgárd művészeti gyűjteményével rendelkezik: mintegy 600 alkotás található a Ludwig-házaspár hagyatékában, ezek között 100 festmény van, melyeket mind részletes elemzésnek vetnek alá. Az eddig vizsgált 49 alkotásból 22-ről kiderült, hogy rosszul azonosították őket.
Egy festmény azonosítása során általában több szempontot figyelmbe vesznek: a stílus vizsgálata mellett a mű tulajdonlásának történetét is számításba veszik, emellett ma már laboratóriumi elemzésnek is alávethetik a festményeket. Jelen esetben a múzeum tudományos csapata Petra Mandt vezetésével olyan technikákat alkalmaz, mint az infravörös-, az ultraibolya- és röntgensugaras, valamint a mikroszkópos vizsgálat, emellett kémiai elemzéseket és szénizotópos kormeghatározást is segítségül hívnak.
Ilyen vizsgálatok alkalmával derült ki például, hogy egy Olga Rozanovának tulajdonított és 1913-ra datált festményt, melynek címe "Landscape (Decomposition of Forms) - Tájkép (A formák felbomlása)" valójában nem az, aminek látszik. A vászon ugyanis olyan szintetikus poliészterszálakat tartalmaz, melyek nem származhatnak a 20. század elejéről. Emellett a pigmentek összetétele is különbözik azoktól, melyek Rozanova festményein láthatók. A kutatók arra jutottak, hogy a képet később, egy ismeretlen szerző készítette. A kiállításon ez a mű egy valódi Rozanova-alkotás, a "Man in the Street (Analysis of Volumes) - Ember az utcán (Térfogatok elemzése)" című mű mellett látható, melyet a madridi Thyssen-Bornemisza Múzeum adott kölcsön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.