A Michelangelo, 1564-2014 - Találkozás egy egyetemes művésszel címet kapta az olasz főváros különleges pontján megnyílt kiállítás. A Capitolium dombon lévő római teret (két oldalán a múzeumok épületeivel és középen Marcus Aurelius lovasszobrával) ugyanis Michelangelo tervezte 1538-ban - írja az MTI.
A kiállításon látható százötven alkotás mintegy fele eredeti Michelangelo-mű. A többi elmozdíthatatlan szobor, kápolna vagy festmény másolatban vagy rajzokon elevenedik meg - mondta a kiállítás megnyitóján a kurátor Cristina Acidini, a firenzei műemlékvédelmi felügyelőség vezetője.
Így került a Capitoliumi Múzeumok egyik épületének udvarára a firenzei Akadémián őrzött Dávid-szobor másolata. Michelangelo eredeti rajzain láthatók a Vatikánban található Sixtus-kápolna, Szent Péter-bazilika, Mózes-szobor és Pieta terveinek vázlatai. Az alkotások többek között a firenzei Buonarroti-házból, az Uffizi képtárból, a Vatikáni Múzeumból és a londoni British Museumból érkeztek.
A szeptember 14-ig látható kiállítás legszebb darabjai közül az olasz sajtó a Madonna della Scala néven ismert domborművet emelte ki, amelyet Michelangelo tizenöt évesen alkotott, valamint a hattyú által elcsábított Lédát ábrázoló rajzot. Michelangelo Brutus-mellszobra (1538) mellett látható az a két ókori Brutus-portré is, amelyet a Capitoliumi Múzeumokban és a Vatikáni Múzeumban őriznek.
Kritika kísérte ugyanakkor a Michelangelónak tulajdonított, de vitatott eredetű művek kiállítását. Közöttük van a feltámadt Krisztust ábrázoló szobor, amely a Rómához közeli Bassano Romanóból származik és 2001 óta Michelangelo-műnek tartják. Kiállították annak a fából faragott feszületnek a másolatát is, amelyet eredeti Michelangelóként az olasz állam 2008-ban vásárolt meg több mint 3 millió euróért, azóta viszont kétségek merültek fel alkotójának személyét illetően.
A Corriere della Sera napilap római kulturális rovata ezen kívül túlzottan zsúfoltnak találta a kiállítást és fenntartásait fejezte ki a műveket tartó kék színű talapzatok miatt is. Úgy vélte, hogy az alkotásokat és a látogatókat elválasztó kordon "leginkább az autócsomagtartón használt gumipókra" emlékeztet, amely nem illik Michelangelóhoz és bármelyik más európai múzeumban elképzelhetetlen lenne. A Corriere hozzátette: a látogatónak a kiállítás hibái miatti minden bosszúsága elszáll azonban, amikor Michelangelo rajzaival találja szemben magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.