Az Octavia sikerei teljesen érthetőek. A kategóriájában mindig is a mérethatárok tetején elhelyezkedő modell tágas utasterével komfortos utazást biztosít akár öt személy számára is, miközben a csomagtartóban a fél házat el lehet vinni. Persze vannak, akik ennél többet várnak el autójuktól. Nekik készül a családi limuzin, avagy annak kombi változata – a Skodánál RS jelöléssel –, amibe az utcán hasznosítható tuningokat szerelik be.
Az RS Octavia benzines, és dízel változatban is elérhető. A benzines 220 lóerős teljesítménye szó szerint lélegzetelállító, hiszen a termetes autó 6,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százas tempóra, és a végsebessége, kapaszkodjanak, 248 kilométer/óra. A dízel sem panaszkodhat, hiszen a 184 lóerejével 8,1 másodperc alatt gyorsul százra, ugyanakkor a normál üzemmódban mért 4,6 literes fogyasztás mindenért kárpótol. Persze ezzel az autóval is jócskán átléphetjük a kétszázas határt.
A nagy teljesítményű motorokhoz természetesen a futóművet is alaposan átalakították, illetve a jobb menettulajdonságok érdekében az RS-be elektronikus differenciálzárat is beépítenek. Ennek segítségével jóval sportosabbá, gyorsabbá és pontosabbá válnak az autó kanyarbeli menettulajdonságai.
Az autót persze külsőségeiben is a nagyobb teljesítményhez fazonírozták. Elejét karakteres hűtőrácsa, a markáns méhsejt-mintájú rácsozattal fedett légbeömlő nyílások, az új RS-lökhárító, illetve az RS-dizájn szerinti ködfényszórók és a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített új Bi-xenon fényszórók összhangja határozza meg.
Az autó hátuljának alsó felét a limuzin és kombi esetében egyaránt az erőteljes megjelenésű, fekete diffúzor uralja, a felette húzódó széles fényvisszaverő csíkkal. Ezen elemek az új Octavia RS éppoly meghatározó motívumai, mint két nagyméretű, trapéz alakú kipufogó végcsöve. A hátsó lámpatestek már alapkivitelben LED-technikával készülnek, s a márka karakterének megfelelően C alakúak.
A teljesítményt az Octavia RS esetében is meg kell fizetni. A benzines 220 lóerős modell ára 7,83 millió forinttól indul, a dízel pedig 7,89 millióért érhető el. Elsőre talán soknak tűnhet, ugyanakkor ebben a teljesítménykategóriában – az aránylag magas felszereltség mellett – a lóerők szerelmeseinek megéri az árát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.