A patinás cseh gyártó ismét előrukkolt egy újdonsággal. A nagy tiszteletben tartott Goodwood-i Sebességfesztiválra tartogatták az új nagyágyú, az Octavia RS bemutatóját. Szerencsénkre már itthon is elérhető a modell.
Az Octavia sikerei teljesen érthetőek. A kategóriájában mindig is a mérethatárok tetején elhelyezkedő modell tágas utasterével komfortos utazást biztosít akár öt személy számára is, miközben a csomagtartóban a fél házat el lehet vinni. Persze vannak, akik ennél többet várnak el autójuktól. Nekik készül a családi limuzin, avagy annak kombi változata – a Skodánál RS jelöléssel –, amibe az utcán hasznosítható tuningokat szerelik be.
Az RS Octavia benzines, és dízel változatban is elérhető. A benzines 220 lóerős teljesítménye szó szerint lélegzetelállító, hiszen a termetes autó 6,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százas tempóra, és a végsebessége, kapaszkodjanak, 248 kilométer/óra. A dízel sem panaszkodhat, hiszen a 184 lóerejével 8,1 másodperc alatt gyorsul százra, ugyanakkor a normál üzemmódban mért 4,6 literes fogyasztás mindenért kárpótol. Persze ezzel az autóval is jócskán átléphetjük a kétszázas határt.
A nagy teljesítményű motorokhoz természetesen a futóművet is alaposan átalakították, illetve a jobb menettulajdonságok érdekében az RS-be elektronikus differenciálzárat is beépítenek. Ennek segítségével jóval sportosabbá, gyorsabbá és pontosabbá válnak az autó kanyarbeli menettulajdonságai.
Az autót persze külsőségeiben is a nagyobb teljesítményhez fazonírozták. Elejét karakteres hűtőrácsa, a markáns méhsejt-mintájú rácsozattal fedett légbeömlő nyílások, az új RS-lökhárító, illetve az RS-dizájn szerinti ködfényszórók és a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített új Bi-xenon fényszórók összhangja határozza meg.
Az autó hátuljának alsó felét a limuzin és kombi esetében egyaránt az erőteljes megjelenésű, fekete diffúzor uralja, a felette húzódó széles fényvisszaverő csíkkal. Ezen elemek az új Octavia RS éppoly meghatározó motívumai, mint két nagyméretű, trapéz alakú kipufogó végcsöve. A hátsó lámpatestek már alapkivitelben LED-technikával készülnek, s a márka karakterének megfelelően C alakúak.
A teljesítményt az Octavia RS esetében is meg kell fizetni. A benzines 220 lóerős modell ára 7,83 millió forinttól indul, a dízel pedig 7,89 millióért érhető el. Elsőre talán soknak tűnhet, ugyanakkor ebben a teljesítménykategóriában – az aránylag magas felszereltség mellett – a lóerők szerelmeseinek megéri az árát.