Az autóipar folyamatos változása az olyan nemzetközi kiállításokon mérhető le igazán, mint például az idei Párizsi Autószalon. A tömény dózisban érkező üzenet ugyanakkor minden standon azonos: az átlagos teljesítmény nem elég az üdvösséghez.
A francia főváros kiállítására kilátogatók pontos képet kaphattak róla, merre is tart manapság az autóipar. Két nagy tendencia figyelhető meg. Egyrészt a gyártók iszonyatos energiákat fektetnek az új, környezetbarátabb technológiák fejlesztésébe – most úgy tűnik, a hibrid hajtás a megoldás. Jó látni, hogy a tisztán elektromos autók is próbálgatják lehetőségeiket, tesztelik, mennyire képes a vásárlóközönség elfogadni a korlátozott hatótávolságot, vagy épp a tankolás terén egyelőre hiányos infrastruktúrát.
A másik nagy irányvonal ugyanakkor az átlagos autóst elszomorítja, és valószínűleg a válság is erősítette ezt a folyamatot. A statisztikák ugyanis egyértelműen mutatják, hogy a gazdasági problémák legkevésbé a felsőbb osztályokat, a prémiumtermékek iránt érdeklődőket sújtották, így szinte minden autógyár a luxus irányba mozdul: egyre gazdagabb felszereltségű, egyre jobb anyagokból, egyre fényűzőbb, és persze egyre költségesebb autókat építenek. Kevés olyan cég van, amely az átlag autós igényének megfelelő modellt szeretne építeni. Ezért illeti tisztelet a Daciát, amely a fősodort kikerülve, remek áron kínál, az átlag vevő számára tökéletes modelleket.