A cseh gyártó modellkínálata ez idáig, valljuk meg, kissé szűkös volt a konkurensekhez képest, hiszen a középosztály köré szerveződő palettáról hiányzott egy aprócska városi autó.
A Volkswagen csoport legújabb modelljével, melyet a VW Up!-ként, a Seat Mii néven értékesít, a Skoda is kapott egy lehetőséget. Kis gyurmázás, formaváltoztatás után megszületett a Citigo.
Az utastér első pillantásra csupán az emblémákkal és a világítás színével tér el a VWtől, kívülről azonban szembetűnőbb a változtatás. A megjelenése persze egyszerűsödött az Up!-hoz képest, de a konzervatívabb vásárlóknak talán ez a formavilág jobban tetszik majd, amit ráadásul a VW-hez mért közel kétszázezer forintos árelőny is megtámogat.
Az autó hossza mindössze 3,5 méter, vagyis a városi rohangálásokhoz, a könnyű parkoláshoz ideális társ, és ami a legfontosabb, még négy felnőtt számára is komfortos jármű. A Citigo a versenytársakhoz képest „tágas” csomagteret kínál, bár a 251 literes érték csak ebben a kategóriában tűnik méretesnek, a családi bevásárlásokhoz azonban éppen elegendő.
A Citigo nem bonyolítja a motorválasztékot, mindössze a háromhengeres, egyliteres motor szerepel az árlistán, igaz, két teljesítménylehetőséggel. Az aprócska motor persze egész jól mozgatja a kicsinyke autót, ugyanakkor mégis érdemes a 60 lóerős helyett az erősebb, 75-ös változatot választani, ha nem szeretnénk szenvedni, mondjuk a Balaton felé az érdi emelkedőn.
A Citigo egyik legnagyobb erénye a komfortosra hangolt futómű. Az autó méreteiből adódóan persze ne számítsunk a pesti utakon észrevétlen suhanásra, de a kategóriához képest rengeteg rázkódástól, zötyögéstől mentesít a kisautó. A Citigo kezdőára mindössze 2,28 millió forint, bár ez egy erősen lecsupaszított modell, érdemes a középső felszereltségi szintre ugrani, mely már a CD-rádiót, elektromos ablakokat is tartalmazza.