Mint arról már korábban beszámoltunk, a Vasas ökölvívó-szakosztályának vezetője, Süllős Gyula és családja is a kenyai repülőgép-baleset áldozatai között voltak. A tragédia pontos körülményei és okai feltehetően csak a hivatalos vizsgálat lezárulta után derülnek majd ki. Azonban a magyar műrepülő-bajnok és repülőoktató, Besenyei Péter szerint egy ilyen baleset soha nem vezethető vissza egyetlen tényezőre.

Egy ok önmagában ritkán elegendő ahhoz, hogy egy ilyen tragédia bekövetkezzen. Általában több kedvezőtlen körülmény – rossz időjárás, hibás döntés, esetleg műszaki meghibásodás – együttesen vezet a katasztrófához
– magyarázta Besenyei Péter.
A szakértő elmondta, hogy alapesetben nem indokolt a másodpilóta jelenléte az adott repülőgéptípuson.
Vizuális repülés esetén ez a kisebb gép egyetlen pilótával is biztonságosan üzemeltethető. Ugyanakkor sötétedés után, vagy rossz látási viszonyok között előfordul, hogy két pilóta ül a fedélzeten.
Ha vizuális repülési terv alapján repültek, és rossz időjárási zónába kerültek, ilyenkor a helyes eljárás a visszafordulás vagy a vihar megkerülése. A zivatarok radaron és szabad szemmel is jól láthatók, így a pilóta eldöntheti, balról vagy jobbról érdemes-e kikerülni őket. Amennyiben ez nem lehetséges, a biztonságos megoldás a visszafordulás.
Besenyei szerint a Cessna Caravan típusú repülőgépek általában rendkívül megbízhatóak és biztonságosak.
Természetesen ez nagymértékben függ a karbantartás minőségétől. A megfelelően gondozott gépek alapvetően biztonságosak, viszont az elhanyagolt műszaki állapot könnyen vezethet meghibásodáshoz. Erről azonban egyelőre nincs hivatalos információ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.