A svájci Alpokon áthaladó vasúti utak tovább tarthatnak a következő néhány hónapban, miután múlt héten kisiklott egy tehervonat és emiatt le kellett zárni a világ leghosszabb alagútját – adta hírül a BBC.
Az 57 kilométeres Gotthard-bázisalagút a világ leghosszabb és legmélyebb vasúti alagútja. Helyreállítása hosszú ideig tarthat, mivel tizenhat kocsi kisiklott és ebből hatot még nem sikerült kihozni – áll a svájci nemzeti vasúttársaság, az SBB közleményében.
Az SBB tájékoztatása szerint az alagút egyik oldala érintetlen, ezt a szakaszt augusztus 23-tól elvileg újra lehet teherszállításra használni, de a személyvonatok biztonsági okokból nem közlekedhetnek, azokat egy panoráma útvonalra terelik 2024 elejéig, így a menetidő akár két órával tovább tarthat.
A 2016-ban, közel 20 évnyi építkezés után megnyílt Gotthard-bázisalagút több mint 12 milliárd dollárba került. A svájci nemzeti vasúttársaság vezérigazgatója azt mondta, a Gotthard a világ egyik legbiztonságosabb alagútja. Tavaly az alagúton keresztül bonyolították le a vasúti teherforgalom több mint kétharmadát. Arról nincsenek információk, mikor lesz használható a Gotthard újra teljes egészében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.