Japánban csaknem negyven éve vetette meg a lábát a Valentin-nap, de egy kis csavarral: a kelet-ázsiai országban ezen a napon a lányok és a nők adnak csokoládét férfi ismerőseiknek, köztük szívük választottjának, a férjüknek, a főnöküknek és a kollégáiknak, a március 14-i Fehér napon pedig a férfiak viszonozzák valamilyen ajándékkal ezt.
A NAKED nevű művészeti kollektíva idén arra buzdítja a férfiakat, hogy virággal kedveskedjenek a nőknek. A formáció tagjai kedden zenés felvonulást tartottak Tokió utcáin és virágokat osztogattak az arra járó nőknek, hogy megmutassák a férfiaknak, milyen örömet tudni okozni egy szép csokor.
„Japánban a férfiak többsége túlságosan félénk ahhoz, hogy virágot adjon a szívének kedves embereknek,
de mi szeretnénk egy olyan új hagyományt, amely lehetőséget teremt a férfiak számára, hogy virágot adjanak, ráadásul egy olyan különleges napon, mint a Valentin-nap" – mondta Kanzaki Szajaka, az esemény egyik szervezője.
A felvonulást szemlélő nők egyike elmondta, hogy soha életében nem kapott még virágot. Számára a Valentin-nap egyet jelent a sütés-főzéssel, és, hogy meg kell terveznie, hova viszi el randevúzni a férjét.
A NAKED kollektíva kezdeményezését megelőzően a luxuscsokoládéiról ismert Godiva is kísérletet tett a japán Valentin-nap megreformálására. A Godiva Japan február 1-jén egész oldalas újsághirdetésben szólított fel az úgynevezett giri-choko – a csokoládé, amelyet a nők kötelességből, illemből adnak a férfi főnökeiknek, kollégáiknak – gyakorlatának beszüntetésére.
A hirdetésben a csokoládégyártó megjegyzi, hogy a japán nők egy része egyenesen utálja ezt a hagyományt, és hangsúlyozta, hogy „Valentin-napon az emberek az igazi érzelmeikről vallanak, és ez nem az a nap, amikor a munkahelyi kapcsolatokat kell ápolni".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.