Az építési munkálatokat 1957-ben kezdték meg, de csak 1965. július 16-án nyitották meg az 1274-1381 méter közti magasságban épült Mont Blanc autópálya-alagutat. Hossza 11,6 kilométer, nagyobb része francia területen található (7640 méter). Az 5,98 méter magas, 8,15 méter széles közúti alagút a franciaországi Chamonix közelében kezdődik, és Olaszországban, Courmayeur mellett jut ki a szabadba. Az alagúton belül kétirányú a forgalom. Az alagút az egyik legfontosabb, az Alpokon átvezető útvonal. Sokáig a világ leghosszabb autópálya-alagútjaként tartották számon.
Az alagút történetének legsúlyosabb balesetéről 1999. március 24-én írtak a napilapok. Bár korábban is történt 16 kisebb tűzeset az átjáróban, azonban aznap az egész alagút valódi pokollá változott - írja egy korábbi cikkében az Index. Egy Franciaországból Olaszországba búzát és margarint szállító belga kamion az alagút elején kigyulladt, de a sofőr csak később vette észre a tüzet, és éppen féltávnál állt meg. Megpróbálta egyedül eloltani a tüzet, azonban nem sikerült megfékeznie a lángokat. A tűz átterjedt más tűzveszélyes anyagokat szállító kamionokra is, az alagutat pedig sűrű füst lepte el. A kialakult káoszban 40 jármű a föld alatt ragadt. A közeli Chamonix-ból induló tűzoltók maguk is csapdába estek az alagútban, ezért a mentőosztagok csak öt órával a lángok keletkezése után tudták kimenekíteni az embereket. A tüzet azonban nem tudták ilyen gyorsan kezelni, és két napig is eltartott, amíg teljesen eloltották a lángokat. A balesetben 39-en vesztették életüket.
Az alagút olyan súlyosan megrongálódott, hogy három évre teljesen lezárták, és csak 2002. márciusában nyitották meg újra a forgalom előtt. Ezalatt számos biztonsági szigorítást bevezettek, és a korábban már létező megelőző lépések betartását is keményebben felügyelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.