Tragikus hírek érkeztek Oroszországból. Mint arról korábban már beszámoltunk a BorsOnline-on, Oroszország légterében nyoma veszett egy An-24-es típusú utasszállító gépnek. A szibériai székhelyű Angara légitársaság járata a Habarovszk-Blagovescsenszk-Tinda útvonalon repült, és a megérkezés előtt veszett nyoma. "A végállomás közelében nem lépett kapcsolatba a földi irányítással" – jelentették. Azonnal megindult a keresés.
A Reuters friss jelentése szerint az utasszállító gép a Kínai határ közelében fekvő Tindától pár kilométerre zuhant le. Noha a mentés jelenleg is zajlik, a roncsok állapotából és az orosz mentőalakulatok elsődleges jelentéséből úgy tudni: senki sem élte túl a repülőgépszerencsétlenséget. Jelenleg az még nem tisztázott, hányan is veszthették életüket. Az első hírek szerint ugyanis 43 utas, köztük öt gyermek, és a 6 fős személyzet tartózkodott a gépen, ugyanakkor a központi kormányzat szerint a gépen utazók száma alacsonyabb, 40 főre volt tehető. Újabb orosz források már 42 utasról számolnak be – ugyanakkor az áldozatok pontos száma nagy valószínűséggel csak a mentés végeztével és a roncsok átvizsgálása után lesz megállapítható.
A gép roncsait a keresés során egy helikopterből vették észre, a végállomásától nagyjából 15 kilométernyire. Úgy tudni, a lezuhant járat egy közel 50 éves, 1976-ban épített utasszállító volt.
A szibériai Angara légitársaság (melynek a gépe most lezuhant) összesen tíz darab, 1972 és 1976 között átadott An-24-es gépet tudhat a flottájában. Ez volt egyébként az egyike annak a két légitársaságnak, amely korábban arra kérte az orosz kormányt, hogy engedélyezzék tovább a nagyjából fél évszázados Antonov gépek használatát. Ezeket a gépeket, főleg a 24-es típust nem véletlenül nevezik egyébként a szakmán belül repülő traktoroknak: strapabíró, masszív gépek, amik a szibériai, kemény időjárásban is jól teljesítenek, akár nulla fok alatt is üzemelnek, ugyanakkor az is igaz, hogy a legtöbbjük felett már alaposan eljárt az idő. Főleg a kisebb légitársaságok azok, akik igyekeznek még pár évvel kitolni ezeknek a gépeknek az élettartamát, hogy késleltessék a költséges flottafrissítést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.