Mindenki odaveszett: gyerekkel a fedélzetén zuhant le az eltűnt utasszállító

repülőgép
PUBLIKÁLÁS: 2025. július 24. 10:37 / FRISSÍTÉS: 2025. július 24. 11:51
Mint arról korábban beszámoltunk, nem sokkal a leszállás előtt nyoma veszett egy repülőgépnek. Azóta kiderült: az An-24-es típusú gép lezuhant.

Tragikus hírek érkeztek Oroszországból. Mint arról korábban már beszámoltunk a BorsOnline-on, Oroszország légterében nyoma veszett egy An-24-es típusú utasszállító gépnek. A szibériai székhelyű Angara légitársaság járata a Habarovszk-Blagovescsenszk-Tinda útvonalon repült, és a megérkezés előtt veszett nyoma. "A végállomás közelében nem lépett kapcsolatba a földi irányítással" – jelentették. Azonnal megindult a keresés.

An-24 roncsai
Az eltűnt An-24-es típusú repülőgép földbe csapódott. Valószínűleg senki sem élte túl a katasztrófát Fotó: AFP

Lezuhant az An-24-es típusú orosz utasszállító: alighanem mindenki odaveszett

A Reuters friss jelentése szerint az utasszállító gép a Kínai határ közelében fekvő Tindától pár kilométerre zuhant le. Noha a mentés jelenleg is zajlik, a roncsok állapotából és az orosz mentőalakulatok elsődleges jelentéséből úgy tudni: senki sem élte túl a repülőgépszerencsétlenséget. Jelenleg az még nem tisztázott, hányan is veszthették életüket. Az első hírek szerint ugyanis 43 utas, köztük öt gyermek, és a 6 fős személyzet tartózkodott a gépen, ugyanakkor a központi kormányzat szerint a gépen utazók száma alacsonyabb, 40 főre volt tehető. Újabb orosz források már 42 utasról számolnak be – ugyanakkor az áldozatok pontos száma nagy valószínűséggel csak a mentés végeztével és a roncsok átvizsgálása után lesz megállapítható.

All dead after Russian plane crashes in Far East region, wreckage found
Az An-24-es gép roncsai  Fotó: Anadolu via AFP

A gép roncsait a keresés során egy helikopterből vették észre, a végállomásától nagyjából 15 kilométernyire. Úgy tudni, a lezuhant járat egy közel 50 éves, 1976-ban épített utasszállító volt.

Repülő traktoroknak hívják az An-24-eket – nem véletlenül

A szibériai Angara légitársaság (melynek a gépe most lezuhant) összesen tíz darab, 1972 és 1976 között átadott An-24-es gépet tudhat a flottájában. Ez volt egyébként az egyike annak a két légitársaságnak, amely korábban arra kérte az orosz kormányt, hogy engedélyezzék tovább a nagyjából fél évszázados Antonov gépek használatát. Ezeket a gépeket, főleg a 24-es típust nem véletlenül nevezik egyébként a szakmán belül repülő traktoroknak: strapabíró, masszív gépek, amik a szibériai, kemény időjárásban is jól teljesítenek, akár nulla fok alatt is üzemelnek, ugyanakkor az is igaz, hogy a legtöbbjük felett már alaposan eljárt az idő. Főleg a kisebb légitársaságok azok, akik igyekeznek még pár évvel kitolni ezeknek a gépeknek az élettartamát, hogy késleltessék a költséges flottafrissítést.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.