Kedvenc nyári gyümölcsünk a szívroham és a magas vérnyomás ellen

Kedvenc nyári gyümölcsünk a szívroham és a magas vérnyomás ellen

Itt állíthatja be, hogy a Google keresőben elsők között legyen a Bors szívroham
PUBLIKÁLÁS: 2026. június 10. 09:45
Semmi sem jelzi jobban, hogy itt a nyár, mint amikor beleharapsz egy jéghideg, lédús gyümölcsbe. Van azonban egy fantasztikus hírünk: a görögdinnye nemcsak az egyik legjobb hűsítő a kánikulában, de kutatások szerint valóságos csodaszer a szívünknek és az érrendszerünknek is!
  • A legfrissebb kutatások szerint a görögdinnye fogyasztása komoly védelmet nyújthat a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben.
  • A gyümölcsben található L-citrullin aminosav serkenti a nitrogén-monoxid termelését, ami tágítja az ereket és közvetlenül csökkenti a vérnyomást.
  • A dinnyeevéssel rosthoz, magnéziumhoz, káliumhoz, valamint A- és C-vitaminhoz jutsz.

Egy friss tudományos elemzés szerint a görögdinnyében található különleges tápanyagok komoly védelmet nyújthatnak a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben, és jelentősen csökkenthetik a szívbetegségek kockázatát. Az adatok ráadásul azt mutatják, hogy azok a felnőttek és gyerekek, akik rendszeresen fogyasztanak dinnyét, sokkal több létfontosságú vitaminhoz és ásványi anyaghoz jutnak, mint a dinnyét mellőző társaik.

görögdinnye felszeletelve
A görögdinnye rendszeres fogyasztása bizonyítottan védi a szívet és az ereket.
Fotó:  123RF

A görögdinnye valóságos vitaminbomba az egész családnak

A szakértők megállapították, hogy a rendszeres dinnyeevők szervezetében sokkal magasabb a rostok, a magnézium, a kálium, valamint az A- és C-vitamin szintje. Emellett a görögdinnye gazdag likopinban és egyéb karotinoidokban is – ezek azok az antioxidánsok, amelyek a gyümölcs csodás piros színét adják, és amelyek ádáz harcot vívnak a szervezetünkben lévő gyulladások ellen. Ha ez még nem lenne elég, a dinnye rendkívül magas víztartalma miatt az egyik legjobb természetes hidratáló a fülledt nyári napokon.

Megvédi a szívet és az ereket

Egy átfogó kutatás megerősítette a korábbi, 2022-es vizsgálat eredményeit: a görögdinnye kifejezett „kardioprotektív”, vagyis szívvédő hatással bír. A titok nyitja részben egy L-citrullin nevű aminosavban rejlik, amiből rengeteg található a gyümölcsben. Bár a pontos mechanizmust még vizsgálják, a kutatók szerint a dinnyefogyasztás serkenti a szervezet nitrogén-monoxid termelését, ami tágítja az ereket, ezáltal közvetlenül csökkenti a vérnyomást és mérsékli az artériák merevségét. Ez különösen azoknak a betegeknek nyújthat óriási segítséget, akiknél már fennállnak a 2-es típusú cukorbetegség vagy a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázati tényezői. 

A dinnye önmagában nem váltja meg a világot, a szívroham és az agyvérzés (sztrók) kockázatának valódi csökkentéséhez a gyümölcsöt egy teljes, szívbarát étrendbe kell beilleszteni!

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

 

 

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.