Idén karácsonykor ennyit költenek a magyar családok játékokra

Idén karácsonykor ennyit költenek a magyar családok játékokra

karácsony
PUBLIKÁLÁS: 2022. november 17. 12:08
November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni, a vállalat 15%-os kosárérték-növekedést vár a tavaly év végi hajrához képest.

November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni, a vállalat 15%-os kosárérték-növekedést vár a tavaly év végi hajrához képest.

A gazdasági helyzet ellenére a családok nem terveznek sokkal kevesebbet ajándékokra költeni, a legtöbb gyermek társast, LEGO-t és kreatív készletet, fejlesztő játékot talál a karácsonyfa alatt.

Érkezik a játékpiac legerősebb időszaka: a karácsonyt megelőző másfél hónapban az éves forgalom 50%-a realizálódik a REGIO JÁTÉK becslése alapján.

„Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. Idén 15%-os kosárérték-növekedéssel számolunk, ami átlagosan 11.000 Ft-os hagyományos áruházi és 15.000 Ft-os online vásárlást jelent” – ismertette Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a LEGO és a kreatív-, fejlesztő játékok. - „Ez teljes mértékben összecseng a friss kutatásunk eredményeivel: a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, csak másodlagos szempont az ár” – mondta el Gyaraki Dávid.

gyerek, játék, motor, autó
Fotó: 123rf.com

Játékra mindig szükség van

A vállalat november elején 4.000 fő részvételével készített kutatást, amiből kiderült, hogy a kisgyermekes családok fele előre felkészül anyagilag az ünnepre, a két legnagyobb kiadást ebben az időszakban az ajándékok (57%) és az élelmiszerek (35%) jelentik.

„A felmérésünk alapján a családok csak kicsivel terveznek kevesebb pénzt fordítani idén a karácsonyi meglepetésekre. A szülők nem ezen szoktak spórolni, pláne ha mostanában anyagi megfontolásból a kisgyermekesek kikapcsolódási lehetőségei beszűkülnek, akkor több időt fognak együtt tölteni otthon. Ennek az időnek a kitöltésére jó választás a közös játék, sőt egy diavetítővel igazi mozihangulat teremthető otthon” – fejtette ki véleményét Gyaraki Dávid.

A vásárlók kétharmada online is vásárol játékokat

A REGIO JÁTÉK kutatása alapján a magyar családok leginkább játékot, könyvet és ruhát vásárolnak a gyerekeknek karácsonyra. A megkérdezettek 35%-a 15.000 Ft-nál magasabb értékben, 32%-a 10-15.000 Ft között, 25%-a pedig 5-10.000 Ft között választ meglepetést. A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre csak tízből egy vásárló hagyja a keresgélés megkezdését.

A kutatásból az is kiderült, hogy a családok kétharmada online is vásárol meglepetéseket, „ugyanakkor a játékok esetében sokan szeretik kézbe fogni a terméket, és nagy előny, hogy személyesen az eladók is szakszerű segítséget tudnak nyújtani a gyerek életkorának és érdeklődésének megfelelő játék kiválasztásában” – tette hozzá el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

gyerek, játék, számol, épít
Fotó: 123rf.com

TOP 10 játékkategória a 2022-es ünnepi időszakban:

  • Társasjáték, kártya
  • LEGO
  • Kreatív, fejlesztő játékok
  • Autó, jármű
  • Baba és babakocsi
  • Bébijáték és kellék
  • Szerepjáték
  • Plüss
  • Játékfigura
  • Diavetítő, diafilm

TOP 10 játék a 2022-es ünnepi időszakban:

  • Diavetítő
  • LEGO Classic - Kreatív építőkockák
  • LEGO Duplo - Európa vadállatai
  • Rosszcsont társasjáték
  • Tanulj velem kutyus
  • Tanulj velem elefánt
  • Mohó Mókus társasjáték
  • Buborékfújó autó
  • Gravitrax
  • Zingo

Olvasd el ezt is!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.