Mai gyerekek - Boldogtalanná teszi őket az iskola?

Mai gyerekek - Boldogtalanná teszi őket az iskola?

iskola
PUBLIKÁLÁS: 2022. október 26. 09:06
Fáradtak, unatkoznak és stresszesek – nem túl vidám hangulat árad a középiskolás gyermekek körében végzett felmérésből, melyben a diákok érzelmi szintjét vizsgálták. Kiderült: az iskola látogatói inkább boldogtalanok, mint derűsek.

Fáradtak, unatkoznak és stresszesek – nem túl vidám hangulat árad a középiskolás gyermekek körében végzett felmérésből, melyben a diákok érzelmi szintjét vizsgálták. Kiderült: az iskola látogatói inkább boldogtalanok, mint derűsek.

Nem szárnyal túlságosan a gyermekek kedve a suliban – derült ki egy amerikai felmérésből, amely azt hivatott kideríteni, milyen a mai fiatalok érzelmi hőmérséklete, milyen közeg számukra az iskola.

„Hogy érzed magad?”

Az Érzelmi Forradalom elnevezésű tanulmány a Yale Center érzelmi intelligenciával foglalkozó ága, valamint a Born This Way Foundation, melynek társalapítója Lady Gaga énekesnő, közös munkájaként jött létre, s bizony nem a legszívderítőbb eredményeket hozta.

A kutatók leginkább arra voltak kíváncsiak, hogyan érzik magukat valójában a tanítási intézményekben az amerikai iskolások. Olyan közösségi oldalakon keresztül, mint a Facebook vagy a Twitter, a tanulmány 22 ezer diák adatait gyűjtötte össze, meglehetősen sokszínű mintát alkotva. Az iskolaköteles fiatalok között voltak fiúk és lányok, melegek és leszbikusok, a gyerekek többféle etnikai, társadalmi és gazdasági háttérrel rendelkeztek.

kamasz, tini, tanul, laptop, fáradt
Fotó: 123rf.com

Negatív válaszokból van több

Nyílt kérdéssel indult a tanulmány: „hogyan érzed magad most?”, melyre a diákok 75 százaléka negatív válaszokat fogalmazott meg.

„Számomra ez igen megdöbbentő eredmény” – mondta el Marc Brackett PhD, a tanulmány vezető szerzője, aki a Yale Center érzelmi intelligenciával foglalkozó ágának vezetője. - "A tanulók rámutattak, hogy az iskola falai között töltött idő 70 százalékában unatkoznak, 80 százalékában pedig stresszesek. Azok a gyerekek, akik leginkább ki voltak téve komisz, szélsőséges viselkedésnek, a magány, a reménytelenség és a félelem érzését is kiemelték. „Az eredményen komolyan el kell gondolkodni" – hangsúlyozta Brackett. – "Mit jelent mindez a nemzeti oktatási rendszer szempontjából?

Energiát és jó közérzetet várnak

A diákokat arról is kérdezték, hogyan szeretnék érezni magukat az iskolában. A válaszok azt tükrözték, hogy a boldogságot, az izgalmat és az energiát hiányolják leginkább. A megkérdezett gyerekek többsége, aki úgy vélte, hogy a tanár kellően lefoglalja őket és „kapcsolódik” hozzájuk, kevésbé találta unalmasnak a hangulatot, megbecsültebbnek és boldogabbnak érezte magát.

Marc Brackett azt reméli, hogy a tanulmány fejlődést eredményezhet és elvezethet ahhoz, hogy az iskolák a társadalmi és érzelmi tanításra is hangsúlyt fektessenek. Ez a fajta oktatás ugyanis segít a fiataloknak jobban kezelni és kifejezni érzéseiket, egy jóval pozitívabb oktatási környezetet teremtve.

„Le kell zárnunk a szakadékot” – emelte ki a szakember, hozzátéve, hogy az iskola olyan hellyé alakítandó, ahol a diákok boldognak, izgatottnak, energikusnak és inspiráltnak érzik magukat.

Olvasd el ezt is!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.