A Libresse nagyszabású új kampánya, a #menstrualmatlansag, felhívás minden nő számára, hogy csatlakozzon az alvásért folytatott küzdelemhez, és segítsen megszüntetni a menstruációs alvásegyenlőtlenséget.
Az Essity, a Libresse számára végzett legújabb kutatása szerint a nők többsége élete során átlag 5 hónap alvásidőt veszít azáltal, hogy a menstruációja alatt éjszakánként kényelmetlenül érzi magát, szorong és fél az átázástól. Ez alapozza meg az Essity legújabb tabudöntő kampányát, a #menstrualmatlansagot, illetve az új „Libresse Goodnight MaxCour-V™” adaptív technológiával ellátott betét bevezetését.
Az Essity globális kutatásának tanulságait leszűrve alkotta meg a #menstrualmatlansag fogalmát, hogy így hívja fel a figyelmet az alvási egyenlőtlenség létezésére menstruálók és a nem menstruálók között, amit egyébként menstruációs alváshiánynak is neveznek. A kutatás valódi élettapasztalatokat és az általuk gerjesztett érzelmeket vizsgálva mérte fel, mi is történik valójában, amikor a menstruációd idején alszol. Eszerint a ciklusuk alatt a nők általánosságban rosszabb minőségben és kevesebbet alszanak.
Ha még mélyebbre ásunk a kutatásban, láthatjuk, hogy a nők 66%-a (kb. kétharmada) a legtöbb alvászavart élete menstruációs szakaszában szenvedi el, amikor is éjszakánként 1,5 órát veszít, azaz minden egyes ciklus alatt átlag 7,5 órát - ez hozzávetőleg négy napnyi alvást jelent évente.A nők 62%-a rosszabbul alszik a menstruációja alatt. A nők harmada (33%) a ciklus alatt küzd az elalvással, mert attól tart, hogy a betét átázik és összevérzi a lepedőt. A nők 3802,5 óra, 158 nap (körülbelül 5 hónap) alvásidőt veszítenek a menstruáció miatt életük során.Megközelítőleg a nők harmada (30%) csak bizonyos pozíciókban mer aludni, 34% pedig biztonságosabb fehérneműt visel az átázás miatti aggodalmában.
De miért nem tudnak a nők annyit és úgy aludni, mint amire szükségük lenne? Sokukat (51%) a fájdalom és a görcsök okozta kellemetlenség gátol. Harmadukat (33%) az átázástól való félelem tart ébren, illetve az aggodalom, hogy betétjük szivárog és összevérzi a pizsamájukat és az ágyneműt, - ez a félelem egyébként még mindig a menstruációs vért övező bebetonozottnak látszó stigma létének a bizonyítéka. Sajnos a szégyenérzet sok nőt visszatart attól, hogy teljes életet éljen – 62% nem szívesen alszik másoknál vagy utazik el a ciklusa alatt, és ötödük (18%) inkább kihagy egy randit, minthogy átélje azt, hogy esetleg más is tanúja lesz a vérfoltnak a pizsamáján vagy a lepedőn.
A Libresse küldetése, hogy a #menstrualmatlansag kampánnyal mindezt megváltoztassa, és rávilágítson sok millió nő közös tapasztalatára, akik bátran átvészelik az éjszakát a ciklusuk alatt. Mert túl sok nő hiszi azt, hogy egyedül van az éjszaka kihívásaival, amikor egyszerre van melege és hidegrázása, vagy ide-oda forgolódva retteg attól, hogy elcsúszik a betét.
A Libresse bízik benne, hogy a kampány hatására, - amely többek között egy rövidfilmben mutatja be szépséggel és empátiával kezelve az alváshiány társadalmi elkendőzését -, milliókat fog vigasztalni a tudat, hogy nincsenek egyedül, és csatlakoznak a márkához az alvásért folytatott küzdelemben. Elismerve e közös tapasztalat valóságát, a Libresse enyhíteni szeretné mindazt a fájdalmat és szorongást, ami a téma körül kialakult. A kampány azt a tényt is kiemeli, hogy nem a nők szivárognak, hanem a betétek - ennek a fontos megfogalmazásbeli különbségnek áll az élére a Libresse világszerte. Mindezek mellett a Libresse megalkotta az új Goodnight betétet a MaxCour-V adaptív technológiával, hogy a nők azt a biztonságot és kényelmet élvezhessék, amire szükségük van a szabadabb mozgásért és gondtalan alvásért minden fekvőhelyzetben.A Libresse továbbra is foglalkozik olyan társadalmilag „kényelmetlen” témákkal, mint a nők V-zónája, intimitása és az ezzel kapcsolatos tapasztalatai. A #Bloodnormal reklámban például először mutatta be a menstruációs vért, a Viva La Vulva reklámban pedig a formájában és méretében változatos vulvát ünnepelte. Legutóbb a „Mondd ki #amibennedvan” kampánnyal döntött le tabukat, átírva azt a veszélyesen leegyszerűsített narratívát, ahogyan kulturálisan beszélünk arról, mit is jelent nőnek lenni.
Tudjuk, hogy a nők rengeteg kompromisszumra képesek, hogy a menstruációjuk alatt is kényelmesen tölthessék az éjszakát. Habár a kutatások azt mutatják, hogy többségük (64%) számára a betét a megszokott, megbízható, megfelelően nedvszívó, kényelmes és biztonságos megoldás, sokak számára ez mégsem elég.
A nők egyharmada (34%) régi és nagyobb biztonságot adó fehérneművel erősíti meg az éjszakai védelmet, 30% pedig csak egy bizonyos pozícióban mer aludni, hogy csökkentse a betét átázásának esélyét. Már maga a félelem, hogy ez megtörténhet, olyan szorongást okoz, amely mély hatással van arra, milyen jól és mennyit tudnak aludni. Ráadásul csak a nők több mint a fele van tisztában a menstruáció alatti önkielégítés fájdalomcsökkentő hatásával, és még kevesebben (27%) mondták azt, hogy orgazmussal enyhítik a görcsöket.
Túl sokáig élt az az egyetemes mítosz, hogy a nők tökéletesen alszanak a menstruációjuk alatt, hiszen a reklámokban, filmekben és úgy általában a társadalom egészében is az a kép élt, hogy mindig makulátlanul, frissen és kipihenten ébrednek fel (lehetőleg tökéletes sminkkel és frizurával). De ahogy a kutatások is bebizonyították, a női testen nincsen olyan kapcsoló, amellyel éjszakára szüneteltetni lehet a menstruációt a nyugodt alvás kedvéért. Ahogy a fizetések, a fájdalom és az élvezetek terén is vannak különbségek, ugyanúgy az alvás terén is jelentős egyenlőtlenségek tapasztalhatók. Amikor megjön, és beüt a menstruációs álmatlanság, ez a különbség csak nő.
A mainstream kultúrában nemcsak, hogy keveset említik, de még soha senki nem mutatta be hitelesen a nők menstruáció alatti alvásproblémáit és ezek következményeit: a rossz minőségű és nem elégséges alvást, amely érzések széles skáláját gerjeszti. A Libresse ezen szeretne változtatni azzal, hogy bemutatja a nők éjszakai alvásélményeinek sokszínű valóságát, hogy tudják: képviseli őket valaki, nincsenek egyedül, és még ezekkel a tapasztalatokkal együtt is nyugodtan érezhetik magunkat jól a bőrünkben.
„A társadalom, a márkák és a reklámok évekig az alvás békés, pihentető képét mutatták azoknak is, akik menstruálnak. A #menstrualmatlansag azonban bebizonyítja, hogy a valóságban a nők többsége számára sokkal kaotikusabb a kép, és itt az idő, hogy ne úgy kezeljük a nőket, mint törött, szivárgó csöveket. Menstruálunk, és kész. Azáltal, hogy feltárjuk ezeket az egyetemes igazságokat, a menstruációval töltött éjszakák valósága körüli láthatatlanság ellen küzdünk, hogy megnyugtassuk őket: teljesen normális, amin keresztülmennek, és nincsenek egyedül a tapasztalataikkal” – mondja Tanja Grubner, az Essity FemCare Global Marketing és kommunikációs igazgatója.
„A kampánnyal szeretnénk felhívni a figyelmet azokra az alulreprezentált problémákra, amelyek világszerte több millió nőt érintenek, és rávilágítani arra, hogy a nőknek nem kell szégyenkezniük vagy kínosan érezniük magukat emiatt. És habár nem tudjuk a megoldást minden egyes tapasztalatra, amit átélnek, termékeinket úgy terveztük, hogy segítségükkel nagyobb biztonságban és kényelemben érezzék magukat, így nyugodtan átaludhassák az éjszakát. Lehet, hogy a menstruáció sosem alszik, de ettől mi miért ne alhatnánk?” - Luciana De Azevedo Lara, az Essity FemCare Kommunikációs Managere.
A „Libresse Goodnight MaxCour-V™ adaptív technológiával” betét tervezésekor figyelembe vettük a női test adottságait. Úgy fejlesztettük ki, hogy jobban alkalmazkodjon a nők természetes vonalaihoz és mozgásához, így a védelem és a kényelem teljesen új dimenzióját biztosítsa. A terméknek 3 nagyon hatékony nedvszívó zónája van, egy a betét elülső, egy a középső és egy a hátsó részén – a hátsó nedvszívó rétegnek fekvő helyzetben van nagy jelentősége. Ennek köszönhetően a betét minden irányból felfogja és magába zárja a vért, hogy nagyobb biztonságot adjon, és az éjszaka kihívásait enyhítve nyugodtabbá tegye az alvást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.