Készségfejlesztés bölcsődétől munkába állásig és tovább

készségfejlesztés
PUBLIKÁLÁS: 2019. október 22. 09:06
Minden szülő vágya, hogy gyermekéből sikeres és boldog, önellátásra képes felnőtt váljon. A szülői támogatás és a középiskola adta lexikális tudás azonban gyakran együtt sem garancia a hosszú távú sikerre.

Minden szülő vágya, hogy gyermekéből sikeres és boldog, önellátásra képes felnőtt váljon. A szülői támogatás és a középiskola adta lexikális tudás azonban gyakran együtt sem garancia a hosszú távú sikerre.

A United Way Magyarország csapata a Munkavállalói és vállalkozói kompetenciafejlesztés a diákévek alatt című konferenciáján a téma szakértőivel karöltve arra kereste a választ, hogyan segíthetjük gyermekeinket olyan versenyképes tudáshoz, melyre az iskola falai között nem tudnak szert tenni, mégis elengedhetetlenek a munkaerőpiacon való sikeres helytálláshoz.

Napjaink munkaadói a szakmai ismeretek mellett egyre inkább az úgynevezett „személyes készségeket” keresik a leendő munkavállalókban. A kezdeményezőkészség, a célravezető kommunikáció, az együttműködés és a csapatmunka, a hatékony problémamegoldás és a kreativitás azonban mind olyan készségek, melyek – bármilyen nélkülözhetetlenek is a munkaerőpiacon - a hagyományos tanórák keretei között nem sajátíthatók el.

A Schubauer Krisztina, Hiventures marketing és kommunikációs igazgató, Scharle Ágota munkaerőpiaci szakértő, Martin Dale András, Siemens vezérigazgató, Törley Kata franciatanár és Ulicsák Eszter diák részvételével megrendezett panel-beszélgetés fellebbentette a fátylat arról, pontosan mik és hogyan fejleszthetők napjaink legkeresettebb személyes készségei, melyik szektor résztvevői mit tehetnek a fejlesztésükért.

A legfontosabb fejlesztendő területek a kommunikációs technikák, az önismeret, a másokkal való együttműködés, a konfliktuskezelés és mindenek felett az empátia. Ezek a készségek folyamatosan fejleszthetők, már bölcsődétől kezdve, de akár később, munkahelyi környezetben is tovább erősíthetők.

A cégek által biztosított munkahelylátogatási lehetőségek, gyakornoki programok, valós döntési helyzetek megteremtése a fiatal munkavállalók számára, valamint véleményük meghallgatása és elfogadása mind-mind komoly szerepet játszhat személyes készségeik fejlődésében.

Természetesen a tanárok is sokat tehetnek ezen készségek fejlesztéséért - innovatív módszertannal, életszerű szituációs gyakorlatokkal, újragondolt tanítási helyzetekkel és célzott kompetenciafejlesztéssel. A civil szféra pedig hiánypótló programok kidolgozásával és az érintett szektorok összekötésével veheti ki részét a munkából.

Fotó: 123rf.com

A konferencián Steigervald Krisztián generációkutató, a Parkway 5521 társtulajdonosa bemutatta a különböző generációk viselkedésmintáit, és példákkal demonstrálta, hogyan aknázhatók ki mindannyiunk közös előnyére a különbségek és hasonlóságok.  Csucska Péter, az AmCham alelnöke pedig a munkaadók perspektívájából vette górcső alá a legfontosabb 21. századi készségeket - véleménye szerint hazánkban ma a szociális készségek, a nyelvtudás és a digitális ismeretek hiánya jelenti a legnagyobb akadályt a fiatal munkavállalók számára.

Az esemény záróakkordjaként a United Way Magyarország bemutatta és hivatalosan útjára indította legújabb saját fejlesztésű programját, a munkavállalói és vállalkozó készségek fejlesztését célzó InnoMate programot. A program szakmai eszköztárát adó InnoKit kézikönyvet a tananyagfejlesztők, Galambos Rita, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vezetője, Csernátony Fanni formatervező, Oswald Réka, az Invendor Innovation Academy tanácsadója, valamint Földes Petra tanár mutatták be.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.