Mi a különbség a csendes és a zajos körülmények között tanuló gyerekek teljesítménye között? Több tanulmány is született ebben a témában, lássuk a legérdekesebbeket!
A New York-i pályaudvarok közelében lévő óvodákban a gyerekek pszichomotoros készségei (a fizikai mozgások és a mentális tevékenység kapcsolatából eredő készségeik) szerényebbek voltak a csendesebb szomszédságban elhelyezkedő óvodába járó kortársaiknál.
Azok az iskolás diákok, akik a nagyobb New-York-i repterektől nem messze jártak iskolába, alacsonyabb pontszámokat értek el az olvasási készségek mérése során, mint a repterektől távolabb fekvő iskolába járó társaik.
Egy vasúti pálya mellett elhelyezkedő New-York-i iskolában az olvasási készségeket a diákok két csoportjánál hasonlították össze: az egyik csoportba olyan osztályok kerültek, melyek az épület vasút melletti oldalán helyezkedtek el, a másik csoportba azok, akik a csendesebb oldalon tanultak. Az eredmény azt mutatta, hogy a zajos oldalon tanulók le voltak maradva a másik oldalon tanuló társaikhoz képest, a hatodik osztályosoknál a hátrány szintje nem kevesebb, mint egy év volt.
Hetedikes és tizedikes tanulókat összehasonlítva egy tanulmányban úgy találták, hogy az idősebb diákokat nem, de a fiatalabbakat hátráltatta a tanulásban a közeli reptér zajai.
A zsúfolt osztálytermek zaja szintén negatív tényező: azok a tanárok, akik ilyen körülmények között tanítanak, általában csendesebb és kevésbé hatékony tanítási módszereket alkalmaznak a zavaró zaj miatt.
A zaj otthoni körülmények között is károsan hat a gyermekre, egyaránt hátráltatja a nyelvi és a kognitív készségeik fejlődését. Bár az egyik lehetséges magyarázat szerint ebben az is szerepet játszhat, hogy a zajos otthonokban a szülők és a gyermek interakciói ritkábbak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.