Tudatos és bevállalós a magyar - ha kozmetikumról van szó

Külcsín
PUBLIKÁLÁS: 2016. május 09. 09:58
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók – derült ki egy új kutatásból. A válaszadók többsége ugyanis tisztában van a klasszikus és natúr kozmetikumok különbségeivel, és ismeri a kerülendő, egészségre káros összetevőket, például a kőolajszármazékokat, a parabéneket, a mesterséges habképzőket és illatanyagokat. Mindemellett a hatékony, természetes, új innovációkat elvárjuk a natúrkozmetikai piactól is.

Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók – derült ki egy új kutatásból. A válaszadók többsége ugyanis tisztában van a klasszikus és natúr kozmetikumok különbségeivel, és ismeri a kerülendő, egészségre káros összetevőket, például a kőolajszármazékokat, a parabéneket, a mesterséges habképzőket és illatanyagokat. Mindemellett a hatékony, természetes, új innovációkat elvárjuk a natúrkozmetikai piactól is.

Szinte mindenki ismeri a káros kozmetikai összetevőket

Tavasszal nagyszabású natúrkozmetikai kutatás zajlott online, amelynek kérdőívére 3053-an válaszoltak. Ezzel tulajdonképpen folytatódtak a márka hagyományai, hiszen a Dr. Organic már 2014-ben is vizsgálta a magyar lakosság natúrkozmetikai tudatosságát. Az idei eredményekből úgy tűnik, hogy a bio- és natúrkozmetikai piac térnyerésének és edukációs programjainak köszönhetően egyre tudatosabbak a hazai vásárlók. A válaszadók 93%-a például biztos abban, hogy a kőolajszármazékok károsak, 80%-uknak fenntartásai vannak az úgynevezett mesterséges habképzőkkel, az SLS-sel szemben, 77%-uk szerint pedig a mesterséges illatanyagok is egészségkárosítóak. A megkérdezettek 70%-a úgy véli, hogy kerülni kell a parabéneket is, míg minden második ember szerint a szilikonolaj sem tesz jót a bőrnek és a szervezetnek. Mindemellett a kutatásban résztvevők 81%-a tudja, hogy egy valódi natúrkozmetikum a fenti összetevőkből egyet sem tartalmazhat. Ez a mutató egyébként két évvel ezelőtt még 75% körül állt, akkor a válaszadók kétharmada volt tisztában a káros anyagokkal és a natúrkozmetikumok lehetséges összetevőivel.

Megnyitjuk a pénztárcánkat, hogy elkerüljük a veszélyes anyagokat

A tudatosság új dimenziójára utal az is, hogy a hazai vásárlók hajlandók többet fizetni az olyan kozmetikumokért, amelyek nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat. A megkérdezettek egyharmada akár 500-1000 forinttal is többet fizetne egy natúrkozmetikumért, hogy megóvja egészségét. Minden negyedik ember akár termékenként 2000 forinttal többet sem sajnálna a valódi natúr készítményekért, a válaszadók 20%-a pedig még ennél is többet áldozna, hogy biztosan elkerülhesse a szervezetünkre káros vegyi anyagokat. Érdekes, hogy a válaszadók 83%-a drogériában vásárol kozmetikumokat, bioboltban és az interneten a vásárlók 26% és 24%-a, a hipermarketek és a diszkontok viszont csak 14% és 7%-kal szerepeltek a kutatásban.

szepsegapolas1

Jöhet a csigagél

Természetesen a natúrkozmetikumok térnyerésének trendje nem jelenti azt, hogy a fogyasztók ne lennének nyitottak az újdonságok iránt, sőt el is várják, hogy a natúrkozmetikai gyártók is folyamatos innovációkkal rukkoljanak elő. A magyar piacon tavaly ismertté vált hatóanyag, a bioaktív csigagélt például a megkérdezettek 81%-a kipróbálná, pedig egy vadonatúj, különleges, kicsit pikáns összetevőről van szó, amelyet a közönséges éti csiga speciális nyálkájából vonnak ki. Ennek hátterében minden bizonnyal az áll, hogy ismerik a csigagél ránctalanító, revitalizáló, bőrmegújító képességét, ami kiváló szolgálatot tehet a mindennapi arcápolásban. A válaszadók 13%-a egyébként már kipróbálta valamelyik csigagéllel készült terméket.

Továbbra is az Aloe vera a legnépszerűbb natúr hatóanyag

A közismert natúr összetevők közül egyébként az Aloe vera a legkedveltebb, a válaszadók 84%-a használt már Aloét tartalmazó kozmetikumot. Ez egyébként nem volt másként a 2014-es kutatásban sem, ott is ez bizonyult a legnépszerűbb natúr hatóanyagnak. Idén felkúszott az ezüstérmes helyre a teafa olaja, amelyet minden második vásárló már kipróbált annak antibakteriális, jótékony hatásai miatt. Mindemellett körülbelül 45% nyilatkozott úgy, hogy már vásárolt Holt-tengeri ásványos natúrkozmetikumot is, a levendulaolaj pedig csak 2%-kal marad el a használati mutatók terén, illetve közel hasonló népszerűségnek örvend az öregedésgátló hatású gránátalma is (42%).

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.