Ma már az okostelefonok gyors terjedésének köszönhetően nem meglepő, hogy sokan fogyásukat, életmódváltásukat is alkalmazásokkal támogatnák - derült ki egy közel 2.400 ember megkérdésével végzett kutatásából.
A felmérésben résztvevők 40 százaléka már rendelkezik okostelefonnal, további 15 százalék pedig a közeljövőben tervez beszerezni ilyen készüléket. Az életkor előrehaladtával csökken az okostelefon-tulajdonosok száma, és nő azoké, akik nem is terveznek ilyen jellegű beszerzést.
A vásárlás legjobban a budapestiekre jellemző: a fővárosban élők felének, míg a Kelet-Magyarországon élők 37 százalékának van ilyen eszköze. Az elhízottak, túlsúlyosak körében ugyancsak magas, 40 százalék körüli azok aránya, akik rendelkeznek okostelefonnal.
A „kütyü-birtokosok” 10 százalékának van letöltve valamilyenegészségügyi alkalmazás a telefonjára, és további 44 százalék azok aránya, akik aktuálisan még nem rendelkeznek ilyen applikációkkal, viszont érdekeseknek tartják azokat. Legnagyobb érdeklődés az 50 évnél idősebbek körében figyelhető meg: míg a legfeljebb 50 évesek mintegy 40 százalékát, addig az 50 év felettiek több mint 50 százalékát érdekelnék az ilyen újdonságok.
A fogyásban is társuk lehetnek az appok
Kifejezetten a testsúly vonatkozásában 27 százalék azok aránya, akik hallottak már olyan mobilalkalmazásról, amellyel nyomon követhetik testsúlyuk alakulását, fogyókúrájuk sikerességét - főként a 41 év alattiak említették ezt.
Viszonylag sokan, mintegy 40 százalék még egyáltalán nem hallott ilyen megoldásokról, viszont érdekelné őket a kipróbálás lehetősége, 44 százalékuk biztosan, 55 százalék talán letöltene egy ilyen alkalmazást, atúlsúlyos-elhízottlakosság körében pedig még fokozottabb az érdeklődés.
A testsúlykontroll alkalmazások ismertségének alacsony fokát jelzi, hogy a kutatásban csak néhány, döntően nem is hazai, fogyást-támogató app neve hangzott el.
Ezek közül - és a leggyakoribbak között egyedüli magyarként - az ingyenesen letölthető Súlypont alkalmazás nevét jegyezték, míg a külföldiek közül a Diet Assistant volt a legnépszerűbb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.