A tervezett változtatás a nők jogairól szóló törvény kiegészítéseként kerül be a szabályozási rendszerbe. A javaslatot először a francia parlament alsóházában vitatják meg, majd ismét szavazás következik.
A kislány-szépségversenyek nem csak Franciaországban, de az egész világon rendszeres vitákat gerjesztenek. Noha ezek a megmérettetések nem olyan gyakoriak a franciáknál, mint pl. az Egyesült Államokban, a versenyek üzenete mindenhol az, hogy ezek a kislányok (sokszor babák) nem többek a kinézetük alapján értékelt lényeknél, akik folyamatos célpontjai a különböző reklámoknak és kampányoknak.
"Ebben a fiatal korban a tanulásra kellene koncentrálni, nem pedig arra, hogy hogy nézek ki, és hogy tökéletesebb és szebb vagyok-e mindenki másnál”, mondja Chantal Jouanno politikus, a törvénykiegészítés egyik megalkotója. "Semmi olyat nem találok ezekben a versenyekben, amik a gyerek érdekeit szolgálnák.”
Az új szabályozás elsősorban akislányokvédelmére koncentrál."Amikor megkérdeztem az egyik szépségverseny-szervezőt, miért nincsenek fiú-szépségversenyek, azt válaszolta, hogy azért, mert a fiúk sosem alacsonyodnának le ennyire...”
A szigorítás nem csak azokat a szülőket célozza, akik benevezik gyermeküket, hanem azokat is, akik bátorítják, vagy tolerálják a gyerekek részvételét efféle versenyeken.
Michel Le Parmentier, aki 1989 óta szervez mini-Miss versenyeket Franciaországban, nagyon csalódott. Szerinte nem lenne szükség ennyire drasztikus tiltásra. Voltak már próbálozások arra is, hogy a gyerekek gyerekek maradhassanak a verseny alatt is: egyes szervezők betiltották a sminket, a fürdőruhás bemutatót, a magas sarkú cipőt és egyáltalán bármit, ami nem a gyerek életkorának megfelelő viselet.
"Ne hitessük el a lányainkkal kicsi koruktól kezdve, hogy csupán a külső számít,” mondta Chantal Jouanno.
A szigorítás egyik kiváltó oka egyébként az a 10 éves francia kislány volt, aki a Vogue magazinban jelent meg 2010 decemberében. A kislány, Thylane Loubry Blondeau két másik társával együtt erősen kifestve, magassarkú cipőben, szűk ruhában és drága ékszerekkel felcicomázva látható.
A Vogue úgy védekezett, hogy a kislányok szeretnek úgy öltözni, mint az anyukáik, s a fotók csak erre voltak példák.
Természetesen a döntés nagyon sok anyát háborított fel, akiknek meggyőződésük volt, hogy lányuk szépségét mindenáron meg kell mutatni a nagyvilág előtt. Egy brit anyuka, Natalie Adlington egyenesen azt állította, hogy ezek a megmérettetések kifejezetten megvédik a gyerekek ártatlanságát, s nem érti, miért kellene bárkit megbüntetni Franciaországban azért, hogy szépségversenyekre nevezi be gyermekét. A hatgyerekes hölgy négy lánya és két fia mind otthonosan mozognak a műkörmök, műszempillák, barnítóspray-k és sminkkészletek világában.
Angliában dübörög a gyermek- és babaszépségipar: sorra nyílnak a szépségszalonok kislányok és kisfiúk számára, akik ahelyett, hogy a játszótéren rohangálnának, délutánonként gyönyörűséges ruhácskáikban üldögélnek a manikűrösnél, a fodrásznál és a kozmetikusnál, presztizskérdés náluk a tangabugyi, és másról sem szólnak mindennapjaik, csak a divatról, a szépségről, a külső megjelenésről.
Mrs Adlington gyermekei úgy néznek ki, mint az élő Barbie-babák (és Ken, természetesen). Mosolyukminden, csak nem természetes. Sőt, nézegetve képeiket, inkább ijesztőnek tűnik az az üresség, ami tekintetükből árad. És csak együttérzéssel tudunk gondolni ezekere a kisgyerekekre, akiket gondolkodás nélkül sminkelnek agyon, cicomáznak föl és fújnak le barnítóval nap mint nap.
Natalie saját magáról is elismeri, hogy ő a világ legnagyobb versenyszellemmel rendelkező anyukája, és bármit megtenne azért, hogy a gyerekei mindig az elsők legyenek. Vajon akkor kiről is szól ez az egész?
Natalie szerint a szépségversenyek nagyon szigorú szabályok szerint rendezik, ezért "igazán nem kell attól tartani, hogy pedofilok rohanják le a gyerekeket”. Úgy tűnik, az fel sem vetődik benne, hogy az egész történetben messze nem a pedofilok jelentik a legnagyobb veszélyt a gyerekekre, hanem az, hogy saját anyjuk öltözteti őket korukhoz képes rendkívül előnytelen és kihívó módon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.