Az óvodáskorú gyerekek magának a számolásnak a fogalmával csak akkor ismerkednek meg igazán, ha már háromnál több dolgot kell felsorolniuk.
„Úgy véljük, amíg csupán három tárgyat észlelnek a gyerekek, még nincs szó arról, hogy kialakult volna a számfogalmuk, amikor azonban már háromnál több dolgot kell számba venniük, nélkülözhetetlenné válik, hogy számolni kezdjenek” - ismertette megfigyeléseit Elizabeth Gunderson, a Chicago Egyetem pszichológia hallgatója, aki a Developmental Science című folyóiratban megjelent tanulmány egyik szerzője is.
A tanulmány során 44 kisgyereket és szüleiket figyelték meg, mely során a gyerekek 14 és 30 hónapos kora között négyhavonta készítettek egy kilencven perces felvételt róluk. Mire a gyerekek négyévesek lettek, a kutatók kiértékelték, hogy melyik gyerek mennyire jött tisztába a számolás alapjaival.
A kísérlet során az derült ki, hogy azok a kisgyerekek értették meg leginkább a számolás lényegét, akiknek a szüleik sokszor magyaráztak olyan általuk is látott tárgyakról, melyek darabszáma négy és tíz között változott.
Ha a szülők a beszélgetések során ennél kisebb mennyiségű dolgokat említettek, vagy olyanokat, amelyeket a kicsik nem láthattak, akkor a gyerekek kisebb valószínűséggel fogták fel a számolás lényegét. „A vizsgálat fontos üzenete, hogy a szülők jelentős hatással lehetnek a gyerekeik korai matematikai fejlődésére, azáltal, ahogy otthon a számokkal foglalkoznak, arról beszélgetnek” - összegezték a kutatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.