A facebook miatt romlik a tanulmányi átlag?

közösségi oldal
PUBLIKÁLÁS: 2013. február 05. 10:00
A közösségi oldalak okolhatóak a diákok egyre gyengébb iskolai teljesítményéért. Azok a gyerekek, akik túl sok időt töltenek az interneten, rövidebb ideig képesek az órán figyelni. A tanárok szerint aházi feladatok egyre alacsonyabbszínvonala is azzal magyarázható, hogy a gyerekek esténként tanulás helyett inkábbfacebookoznak vagy twittereznek.

A közösségi oldalak okolhatóak a diákok egyre gyengébb iskolai teljesítményéért. Azok a gyerekek, akik túl sok időt töltenek az interneten, rövidebb ideig képesek az órán figyelni. A tanárok szerint aházi feladatok egyre alacsonyabbszínvonala is azzal magyarázható, hogy a gyerekek esténként tanulás helyett inkábbfacebookoznak vagy twittereznek.

Sokan amiatt is aggódnak, hogy a helyes angol nyelvtan helyett egyre többen használják az úgynevezett SMS nyelvet, vagy a chates netnyelvet. Ezek az aggasztó adatok egy ötszáztanárbevonásával készített tanulmányból származnak, amelyet egy iskolai kirándulásokat szervező cég, a JCA készített el.

,,A tanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a diákok szerte az országban egyre több időt töltenek a közösségi oldalakon" - idézte a Daily Mail Janie Burtnek, a JCA szóvivőjének szavait. ,,Ahelyett, hogy igazi élményeket szereznének, tanulmányi utakra mennének és személyesen járnának össze, egyre inkább a közösségi oldalak bűvkörébe kerülnek."

A tanárok negyede meg van róla győződve, hogy a leggyengébben teljesítő diákok töltik a legtöbb időt a közösségi oldalakon. Tíz angol tanárból heten úgy hiszik, hogy a gyerekeket egyre jobban bekebelezi a facebook, a twitter és a mySpace.

Az ötszáz megkérdezett tanár fele szerint ez afüggőség kihat az iskolai teljesítményreis, kétharmaduk szerint pedig a házi feladataik is emiatt egyre gyengébbek. A tanárok arról is beszámoltak, hogy bár az iskolákban nem lehet mobiltelefont használni, sokan titokban mégis beviszik okos telefonjaikat, és így az óra alatt is ápolják virtuális kapcsolataikat.

A megkérdezett tanárok 73 százaléka szerint a szülőknekkorlátozni kéne gyerekeik számára aszámítógépezésseltöltött időt. 58 százalék gondolja úgy, hogy a mobilok és a számítógépek miatt romlik a gyerekek helyesírása, 54 százalék szerint pedig azért nem bírnak szépen, rendezetten írni a diákok, mert már annyira hozzászoktak a billentyűzet és a touch pad használatához.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.