A "Legbarátságosabb pincér" versenyre bármilyen magyar felszolgálót nevezhetnek az étteremvezetők egy egyszerű adatlap kitöltésével a világhálón, a legjobbak pedig kollégáikkal és munkáltatóikkal együtt értékes nyereményekhez juthatnak. Az akció célja, hogy a vendégek barátságos és szakmailag felkészült pincérekkel találkozzanak az éttermekben.
Már mindannyian találkoztunk mosolygós, precíz, udvarias felszolgálókkal, de biztosan Ön is érezte már magát kellemetlenül egy-egy étteremben. A magyar vendéglátásnak régre visszanyúló hagyományai vannak, de mára sajnos egy kissé megkopott a fénye.
"Annak idején óriási presztízst jelentett pincérnek lenni, de sajnos sok mai felszolgálóban már nincs meg a szakmai alázat és a vendégekkel szembeni tisztelet. Vannak, akik komolyan veszik a munkájukat és mindent beleadnak, de van, aki nemtörődömségből nem foglalkozik megfelelően a vendégekkel. A Legbarátságosabb pincér versennyel szeretnénk most felkavarni egy kicsit az állóvizet, hogy a vendéglátásban dolgozók újra ráébredjenek a barátságosság és a szakmai felkészültség fontosságára" - meséli az akció egyik megálmodója, Horváth Tibor.
Tibor szerint első pillantásra kiderül, hogy valaki tanulta és szereti csinálni a vendéglátást, vagy csak megélhetési pincér. "A felszolgálók az üzletek tükrei, ezért arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy annyit mosolyogjanak munka közben amennyit csak tudnak. A barátságosság mellett természetesen a szakmaiság is fontos szempont, ezért a verseny ideje alatt előadásokkal és workshopokkal is készültünk az érdeklődőknek" - mondja. Az ingyenes és díjköteles képzéseken a Pincér Akadémia épületében bárki részt vehet, ezek időpontjairól és témáiról ezen a weboldalon bővebb tájékoztatás található.
A "Legbarátságosabb pincér" versenyre augusztus végéig bármely budapesti étterem nevezheti felszolgálóját az akció weboldalán (www.legbaratsagosabbpincer.hu) kitöltött egyszerű adatlap segítségével. A felszolgálók ugyanitt augusztus végéig várják a vendégek értékeléseit, mindenki egy gombnyomással szavazhat favoritjára. A legbarátságosabb pincérek, kollégái és munkáltatóik végül értékes nyereményekhez jutnak majd a szervezők és támogatók jóvoltából.
"Azt remélem, hogy ez valaminek a kezdete, és az elkövetkezendő években a felszolgálók és az éttermek is presztízs kérdést csinálnak majd a versenyre való nevezésből, na meg persze a kimagasló szereplésből" - meséli Horváth Tibor, a Pincér Akadémia ügyvezető igazgatója, aki szerint a megfelelő vendéglátói képességek elsajátításának egyik legegyszerűbb módja egy intenzív tanfolyam elvégzése, amely szakavatott tanárok segítségével rávilágít a felszolgálók mai feladataira, megismerteti őket a gasztronómia világával és felkészíti őket váratlan szituációkra is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.