Az Inspiration4you folyamatosan bővülő nemzetközi csapata azért jött létre, hogy együtt oldjanak meg komplex problémákat ügyfeleikkel. Miben mások ők? - Ügyfélközpontúság, - Co-Kreativitás, - Folyamat, - Kézzelfoghatóság, - Holisztikus munkakörnyezet - vége az egymás melletti elbeszélésnek...
De mit is takar ez valójában?
A designerek gondolkodásmódjának adaptálását és felhasználását bármilyen szakterületen, követve azokat a lépéseket, melyeket a tervezők is bejárnak projektjeik során:
EMPATIZÁLÁS - DEFINIÁLÁS - ÖTLETELÉS - PROTOTÍPUS GYÁRTÁS - TESZTELÉS
A Design Thinking-en belül beszélhetünk az úgy nevezett Service Design Thinking-ről, melynek célja az, hogy tegyük hasznossá, használhatóvá, hatékonnyá, eredményessé és kívánatossá az általunk nyújtott szolgáltatást.
Ahhoz, hogy eredményesek legyünk, és létrehozzunk egy innovatív szolgáltatás designt, mindig érdemes szem előtt tartanunk a következő alapelveket:
1. Ügyfélközpontúság
Az ügyfél szemszögéből közelítjük meg a problémát. A folyamat alatt kifejezetten fontos az interekció a szolgáltató és az ügyfél között. Valamint döntő fontosságú a szociális és kulturális kontextus megfigyelése, szokások elemzése és a megrendelő motiváltsága.
2. Co-kreativitás
Folyamatos együttműködés van a szolgáltató csapaton belül. Az ügyfél is a csapat tagja. A megoldás az adott problémára a közös munka eredménye.
3. Folyamat
Minden projekt egy iteratív folyamat, melyes folyamatos reflektálást igényel.
4. Kézzelfoghatóság
Ez a kulcs a sikerhez. Ez a szakasz bizonyítja, miért az adott megoldásra van szükséged, és ez milyen jótékony hatással lesz vállalkozásodra. Fontos a vizuális teechnikák beépítése, mint például a storytelling vagy a storyboard. (Ezekről is lesz majd szó a továbbiakban.)
5. Holisztikus munkakörnyezet
Fontos, hogy a szolgáltató képes legyen egy heterogén csapatot összeállítani, melynek tagjai különböző szakterületeken jártasak, de ugyanazt a gondolkodásmódot képviselik, melynek segítségével képesek tudásukat összekapcsolni és komplex problémákat megoldani.
Videó:
"Design & Thinking" - egy dokumentumfilm mely a "design thinking", a tervezői gondolkodásmód alapötletét járja körül. A design területén készült kevés dokumentumfilm egyike és az első, mely a design thinking a világra gyakorolt hatását mutatja be.
A Design Thinking mint kifejezés és módszer 2008-ban egy design cégtől hangzott el először. Egy eszközként mutatkozott be, mely a legkülönbözőbb problémák megoldására született, a hétköznapi élet döntéseitől és üzleti kihívásoktól a világ élelmezési problémájáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.