Évértékelő sajtótájékoztatóján a cégcsoport vezetősége nem titkolta, mivel tudta válságban is növelni forgalmát.
A magyar festékpiac meglehetősen koncentrált, hiszen három gyártó (Trilak, Akzo Nobel, Polifarbe) képviseli a forgalom 70%-át. Ezen három gyártóból - a recesszió miatt - már csak kettőnek van magyarországi gyártása, az Akzo Nobel 2010 végén zárta be itthoni gyárát.
A festékpiac volumenében 25%-kal, értékben 13%-kal csökkent 2008-hoz képest, amikor a Trilak részesedése volumenben 38,3% volt. Jelenleg a festékfogyasztás volumenét 40,1%-ban Trilak termékek adják, vagyis majdnem minden második vásárló, legyen az professzionális vagy egyéni felhasználó, a Trilak portfóliójából választ magának festéket.
„Hogy minek köszönhető a Trilak megerősödése a recessziós környezetben? Erős márkáinknak, folyamatos beruházásainknak, piaci újdonságainknak és végül, de nem utolsó sorban dedikált munkatársainknak. A 2012-es előrejelzések további 3%-os mennyiségi visszaesést prognosztizálnak, mely további kihívások elé állítja a piaci szereplőket. Bíztató jel ugyanakkor az első két hónapi ingatlan adásvételek száma (ez a szám nagyban befolyásolja a dekoratívfesték-piacot), mely majdnem duplája volt a 2011-es évinek, a februári emelkedés pedig már nem az előtörlesztésnek köszönhető. A recesszió mellett a piaci szereplőknek nagyon erős nyersanyag-áremelkedéssel is szembe kell nézniük, amit egy recessziós környezetben nem lehet teljesen a fogyasztókra hárítani. Ugyanakkor sajnos a 2012-es értékbeli növekedést az áremelések fogják adni..” - mondta Raskó Attila, a Trilak Festékgyártó Kft. marketing igazgatója.
Az, hogy az általa képviselt márkák ebben a recessziós környezetben is növelni tudták piaci részesedésüket, egyrészt maguknak az erős, olyan hagyományokkal rendelkező, Superbrands és Magyarbrands díjakkal egyaránt kitűntetett márkaneveknek tudható be, mint a Héra, a Trinát vagy a Lazurán.
Természetesen a hagyományok tisztelete mellett a beruházásoknak is fontos szerep jut, és nem állhatnak meg: a cég 2010-ben 365 millió, 2011-ben 418 millió forintot ruházott be, 2012-ben 338 millió forintot fordít fejlesztésekre. Hogy erre vásárlói oldalról is megmutatkozik az igény, azt többek közt az is mutatja, hogy a Trilak új (az elmúlt négy évben bevezetett) termékeinek forgalmi aránya közel 8%-t tesz ki. A termékfejlesztés során egyébként mindig figyelemmel kísérik az aktuális színtrendeket is, hogy a divatnak megfelelő árnyalatokkal jelenhessenek meg piacon.
E mellett a Trilak volt az első cég, amely a nehéz gazdasági körülmények között olyan támogatási lehetőséget ajánlott a magyar kereskedőknek a Trilak Stúdió bolthálózat létrehozásával, ami biztosíthatta számukra a talpon maradást, megerősödést, a festők továbbképzését pedig egy ingyenes, moduláris rendszerben vállalta fel.
A vállalatnál ugyanekkor nagyon alacsony, 5%-os a fluktuáció, sok dolgozó több tíz éve itt dolgozik, sőt, vannak olyan családok, amelyek több generációja is trilakosnak vallhatja magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.