A gyerekek csak azokban az államokban vásároltak az iskolákban kevesebb üdítőt, ahol csatlakoztak a tilalomhoz. Ahol az egyéb, magas kalóriatartalmú innivalókat engedélyezték, ott a tanulók áttértek azok fogyasztására. Az eredményekből arra lehet következtetni, hogy a rendeletekkel csak mérsékelt sikert lehet elérni, ha azt nem terjesztik ki más közösségekre vagy a háztartásokra is.
Daniel Taber és munkatársai az Illinois Egyetemről 40 állam területéről 6900 diákkal töltettek ki kérdőívet. Ötödik és nyolcadik évfolyamon kérdezték ki őket (2004 illetve 2007 tavaszán). Ahol csak a szénsavas üdítők forgalmazását tiltották be az iskolákban, a gyerekek kétharmada azt állította, hogy hozzáférnek az oktatási intézményben hozzáadott cukrot tartalmazó italhoz, 29 százalékuk pedig a felmérést megelőző héten is vásárolt ott ilyesmit. Ahol semmilyen tilalmat nem vezettek be, hasonló eredményeket kaptak: a gyerekek kétharmadának lehetősége nyílt a vásárlásra, 26 százalék pedig élt is ezzel a kérdőív kitöltését megelőző héten.
Azokban az iskolákban, ahol a forgalomból kivontak minden cukrot tartalmazó üdítőt, a gyerekek fele mégis vásárolhatott ilyen italt, 19 százalék pedig meg is tette. Ez azért fordulhatott elő, mert az iskolák egy része egyszerűen nem tartja be a rendelkezéseket. Az iskola helyétől függetlenül a megkérdezett gyerekek 85 százaléka vett magának cukorral édesített innivalót tanítás alatt.
"Felmérésünk is bizonyítja, hogy az iskolával kapcsolatos rendelkezéseket minden részletre kiterjedően kell kezelni, hogy hatásukat elérjék” - jegyezték meg a szerzők cikkükben, mely az Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine online kiadásában jelent meg. „Ahol csak a szénsavas üdítőt tiltják be, de más cukortartalmú italok forgalmazását engedélyezik, ott semmilyen érdemi sikert nem érnek el ahhoz képest, ahol semmilyen rendelkezést sem vezetnek be ezzel kapcsolatban.” A lakosság teljes egészét figyelembe véve pedig extra adók bevezetésével is lehet szabályozni a cukortartalmú italok vásárlását és fogyasztását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.