A vizsgálat során százhúsz női főiskolást osztottak fel három csoportra, közülük negyvenen olyan show műsort néztek, melyben saját testük elfogadását propagálták, negyvenen olyat, ahol a soványság számított az ideálnak, negyvenen pedig egy semleges dokumentumfilmet tekintettek meg.
A kutatást vezető Viren Swami a műsorok megtekintése előtt és után is ellenőrizte a résztvevők hangulatát és a testükkel való elégedettségük mértékét, és kiderült, hogy míg a dokumentumfilm felerősítette a boldogságérzetet, a topmodelleket bemutató műsor pedig csökkentette, addig a pozitív testképet reklámozó műsor - ahol a fő üzenet az volt, hogy barátkozzunk meg saját testünkkel - semmilyen hatással nem volt a résztvevőkre. Ami pedig még érdekesebb: az utóbbi két műsor egyaránt növelte a nézők saját testükkel kapcsolatos elégedetlenségük mértékét.
Swami szerint a legfőbb gond az, hogy még a testünk elfogadására ösztönző műsorok esetében is a vonzerőn marad a hangsúly, ezért hiába üzeni azt egy tévé show -például a „Nézzünk ki jól meztelenül!” című -, hogy az agyban dőlnek el a lényeges dolgok, és nem testünkön kell változtatnunk ahhoz, hogy boldogok legyünk, a végeredmény ugyanaz: a nők továbbra is úgy érzik, ha jobb életre vágynak, a külsejükkel kell kezdeniük valamit.
Ezek után felmerül a kérdés, vajon valamennyi műsor, amely a külsőnk átalakításával foglalkozik, és akár divattanácsadással, akár edzésjavaslatokkal próbálja elérni, hogy jobban érezzük magunkat a testünkben, valójában többet árt, mint használ? A szakértők szerint igen, hiszen otthonunkban nem állnak rendelkezésünkre személyi edzők, stílustanácsadók és profi sminkesek, így esélyünk sincs arra, hogy átéljük ugyanazt, mint ezeknek a valóságshow-knak a szereplői.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.