A lakosság 42 százaléka különálló boltokban vásárol, a vásárlók negyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja, hatoduk pedig a belvárosi plázákba jár vásárolni - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló felmérésének eredményéből.
Az országos reprezentatív felmérése során az általános vásárlási szokásokat és imázselemeket vizsgálta a GfK. A felmérés szerint tavalyhoz képest megnőtt a különálló boltok kedveltsége és látogatottsága, míg a belvárosi plázáké csökkent.
A különálló boltokba leggyakrabban betérők aránya lényegesen meghaladja az ezen üzleteket kedvelőkét. A tavalyi évhez hasonlóan a lakosság 16 százaléka eleve "vásárlás-ellenes". Ők jellemzően férfiak és náluk a vásárlásnak pénzügyi gátja is van, emellett valószínűleg azt hagyományosan női feladatnak tekintik.
A bevásárlóközpontok látogatásának gyakorisága az elmúlt évekhez képest nem változott jelentős mértékben. Gyakori, azaz legalább heti látogatónak minősül a megkérdezettek egyharmada és 31 százalék azok aránya is, akik csupán 2-3 havonta vagy annál is ritkábban keresnek fel egy plázát.
A legtöbb bevásárlóközpontban a 15-34 évesek, a felsőfokú végzettségűek, magas jövedelműek, a társadalom felső 4 százalékát jelentő "felső plusz" és a 17 százalékot kitevő "hedonista fiatalok" vásárlói szegmense járt a felmérést megelőző egy hónapban. A legkevesebb bevásárlóközpontot az idősebbek, a szerényebb jövedelműek, a kis településeken élők és a különálló boltokat preferálók keresték fel - derül ki a közleményből.
A második legkedveltebb bevásárlási helynek számító városszéli plázák elsősorban az aktívan dolgozók körében népszerűek, különösen a munka- és lakóhelyük között ingázóknál - nem véletlen, hogy például a Pest megyei lakosok körében ez a leglátogatottabb bevásárlási hely.
A belvárosi plázák elsősorban a fiatalabb korosztály ("hedonista fiatalok")körében népszerűek, akik a vásárlás mellett gyakran találkahelyként is használják e bevásárlóközpontokat, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.