Természetesen egyik szülőt sem önti el a boldogság a hír hallatán, hogy gyermeke megbukott egy vagy két tantárgyból. Annak ellenére, hogy ilyen esetben a bizonyítványosztás nem kerül fel a legemlékezetesebb pillanatok közé, nem kell teljesen elkeserednie egyik félnek sem. A szülőnek pedig érdemes azt is figyelembe venni, hogy a pótvizsgára kötelezett diák számára hatalmas büntetés a nyári tanulás élménye.
Szigor kell, vagy büntetés?
Az elégtelen jegy kijavítása a szülő számára is nehéz feladat. A szülői szigorra nyilvánvalóan szükség van, hiszen a közös cél az, hogy a pótvizsgán a gyermek könnyedén vegye az akadályt. Éppen ezért komolyan kell venni a felkészülési időszakot és szigorúbban fogni a rakoncátlan csemetét. A büntetés kérdése már más lapra tartozik.
Szobafogság?
A nyár szerepe, hogy a fiatal feltöltődjön, kikapcsolódjon és szeptemberben újult erővel, frissen üljön az iskolapadba. Természetesen a bukás az ő „érdeme”, ami azt jelenti, hogy a nyár egy tetemes részének búcsút kell intenie és megbarátkoznia a gondolattal, hogy számára még nem jött el a lazítás ideje. Higgyük el, hogy ez a tudat, illetve az átélt szégyen a szülők és barátok előtt elegendő büntetés. A szobafogság pedig kimondatlanul is teljesül.
Milyen formában jöjjön a segítség?
Elsőként azt kell megtudakolni, mennyire van lemaradva a gyerkőc a tananyaggal. Ebben a szaktanár és esetleg egy kívülálló oktató véleményét is érdemes kikérni. Ennek tudatában és a pótvizsga időpontját figyelembe véve érdemes előre beütemezni a nyarat. Ha szigorúan követjük azt az ütemtervet és megköveteljük a gyerektől a rendszeres tanulást, akkor nem csak a készülésre, hanem a pihenésre is marad majd idő.
Mit, hogyan?
A helyzetet nehezítheti, ha több tantárgyról van szó. A fiatal magatartásból kiindulva az egyedül tanulás gondolatát érdemes kizárni. Egyrészt nyár van, tehát önszántából kevés gyermek ülne le egyedül tanulni. Másrészt, ha sikeresen megbukott, nyilvánvalóan vannak homályos részek a tananyagban. Két lehetőséggel érdemes számolni. Póttanár segítségét kérni, illetve a szülői kérdez-felelek tanulási módszert bevetni.
Nyári tanulás
Igaz, hogy önmagában ellentmondás, de nem lehetetlen megvalósítani. Ehhez a szülőnek szigorúnak, de együttértőnek is kell lennie. Ha időben elkapja a gyerkőc grabancát, úgy jut majd idő a vízben pancsolásra az íróasztalnál töltött órák között. Persze a szabad perceket ki kell érdemelni, tehát a tananyaggal és kikérdezéssel ösztönözhető a nyári tanuló. Első a tanulás, és ha tudja a kiadott penzumot, jöhet a móka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.