A kutatók hetvenegy kilencedikes gyereket vizsgáltak tíz éven keresztül, és arra voltak kíváncsiak, ösztönösen milyen a viszonyuk a számokkal. Ezt olyan feladatokkal ellenőrizték, hogy például meg kellett tippelniük, hány pöttyöt látnak egy lapon, anélkül, hogy megszámolták volna azokat.
A kutatók ezután négy csoportba osztották a kísérletben résztvevőket: az egyikbe azok tartoztak, akiknél a tíz év során tanulási nehézségek jelentkeztek matematikából, a másikba az átlagon alul, a harmadikba az átlagosan, a negyedikbe pedig az átlagon felül teljesítők. Megfigyelték, hogy az első csoportba tartozók voltak azok, akik jelentősen rosszabbul teljesítettek a pöttyök megbecsülése terén.
„Egyes gyerekeknek feltűnően kevés érzékük van a számokhoz, és szerintünk nekik később komoly nehézségeik lesznek a matematika tantárggyal.” - fejtette ki Michele Mazzocco, a Kennedy Krieger Intézet Matematikai Képességeket Fejlesztő Projektjének igazgatója. Az iskolások 14 százalékának, bár más tantárgyakban általában jól teljesítenek, folyamatosan gondjuk van a matematikával.
„A szülők és a tanárok felé az a legfontosabb üzenete mindennek, hogy a gyerekek nagyon különbözőek a számokhoz való viszonyulás terén, így nem is képesek egyformán teljesíteni a matematika területén, egyeseknek sokkal több, vagy másféle gyakorlása van szükségük. Ugyanakkor abba a csapdába se essünk, hogy ha egy gyerek rossz matekból, rögtön ráfogjuk, hogy nincs érzéke a számokhoz, hiszen ez csak egy lehetséges ok a sok közül” - tette hozzá Mazzocco. A tanukmány a Child Development című lapban jelent meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.