Mit tenne Samantha a helyemben?

huncut
PUBLIKÁLÁS: 2011. június 10. 09:35
Egy vizsgálat szerint ugyanis, azok az egyetemisták, akik a Szex és New York rendszeres nézői, sokkal magabiztosabban tudnak intim témákról beszélgetni egymás között. Emily Moyer-Gusé, a Journal of Communication című lap június számában olvasható tanulmány szerzője, az Ohio Állami Egyetem munkatársa így nyilatkozott: „A szórakoztató műsorok egyik nagy ereje abban rejlik, hogy az emberek olyan dolgokról kezdenek beszélgetni, amiről addig nem tették, mivel azonosulnak a szereplőkkel, és átveszik gondolataikat.”

Tudósok azt tanácsolják, hogy azok a párok, akik nehezen beszélnek meg egymással szexuális témájú kérdéseket, nézzenek gyakrabban tévésorozatokat.

Egy vizsgálat szerint ugyanis, azok az egyetemisták, akik a Szex és New York rendszeres nézői, sokkal magabiztosabban tudnak intim témákról beszélgetni egymás között. Emily Moyer-Gusé, a Journal of Communication című lap június számában olvasható tanulmány szerzője, az Ohio Állami Egyetem munkatársa így nyilatkozott: „A szórakoztató műsorok egyik nagy ereje abban rejlik, hogy az emberek olyan dolgokról kezdenek beszélgetni, amiről addig nem tették, mivel azonosulnak a szereplőkkel, és átveszik gondolataikat.”

A tanulmányba 243, átlagosan húszéves főiskolást vontak be, akiknek egy a sikeres sorozatból célzatosan kiválasztott epizód három különböző verzióját vetítették le.

shutterstock_16456201

Az egyikben Miranda és Samantha barátokkal, orvosokkal és szexpartnerükkel beszélgetett a szexuális úton terjedő betegségekről, mint amilyen a klamídia és a HIV vírus. A másik verzióban szintén előfordultak ezek a betegségek, de abban nem szerepelt olyan jelenet, ahol mindezt a barátok bárkivel is megbeszélték volna. A harmadik verzió nézői olyan jelenet láttak, amelyben egyáltalán nem is volt szó ezekről a fertőzésekről.

A kísérlet résztvevői rögtön a kísérlet után, és két hét elteltével is kitöltöttek egy-egy kérdőívet, és kiderült, hogy akik a legelső verziót látták, azoknak majdnem 46 százaléka az azt követő napokban beszélt ilyen témákról a partnerével, a második verziót nézők közül csupán a 21 százalék tett így, míg a harmadik csoportnak mindössze 15 százaléka. Az epizódok megtekintése után azok, akik azonosultak a szereplőkkel, arról számoltak be, hogy sokkal magabiztosabban mertek előhozakodni párjuk, barátjuk, orvosuk előtt a fenti témákkal.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.