Az alábbiakban négyet gyűjtöttünk össze azok közül a tények közül, amit majdnem mindenki rosszul tud!
1. Annyi egészséges zsírt ehetsz, amennyit csak akarsz!
Noha az olívaolaj, részben egyszeresen telítetlen zsírtartalma miatt jobb a szívünknek, mint a vaj, a maga artériaszűkítő telített zsírjaival, mindkét típusból egy-egy kanálnyi 100-120 kalóriát tartalmaz. Alapvetően ugyanis, minden zsírtípus nagyjából hasonló kalóriaértékekkel rendelkezik.
2. A friss mindig jobb, mint a fagyasztott?
A fagyasztott zöldségek ugyanolyan táplálóak lehetnek, mint a frissen vásárolt termékek, hiszen ma már a betakarítás után rögtön gyorsfagyasztják a zöldség- és gyümölcsféléket, így nem ritka az sem, hogy a fagyasztott zöldségben több tápanyag található, mint a hosszú utat bejárt, fagyasztás nélkül tárolt, úgynevezett friss termények.
Ha friss árut akarunk, akkor inkább vegyünk hazai terméket, minden más esetben valószínűleg jobban járunk a fagyasztott termékekkel!
3. A barna kenyér jobb, mint a fehér!
Egy úgynevezett barna kenyér lehet, hogy csak színében barna, amit a karamelltartalmú színezéknek köszönhet. Az igazán egészséges kenyér az, ami teljes gabonaszemekből készült, vagy teljes kiőrlésű búzából.
Ezekben az esetekben a kenyér ugyanis majdnem kétszer annyi rostot tartalmaz, mint más kenyérfajták és ugyanígy magasabb a szelén, kálium és magnéziumtartalma is.
4. Ha a címkén természetes alapanyagok felirat szerepel, az csak jót jelenthet!
A természetes alapanyag tulajdonképpen bármit jelenthet, egyelőre egyetlen élelmiszeripari szabvány vagy nemzetközi, illetve helyi jogszabály sem határozta meg egyértelműen, mi a természetes alapanyagok konkrét definíciója.
Ilyenformán a címkén csak természetes alapanyagokat ígérő termékben is lehet csupa olyan összetevő, ami egyébként számos élelmiszeripari feldolgozási fázison ment keresztül, és több olyan összetevőt is tartalmazhat, mint a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup vagy a feldolgozott cukor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.