Néhány hete újabb őrültség jött velem szembe az interneten. Régen voltam tini, ezért első olvasásra annyi jutott eszembe, már megint egy hülyeség, amivel a fiatalok egymást húzzák. Ez a thigh gap, a comb, ami nem ér össze. Az internet szerint a dolog Amerikából indult, de már nálunk sem ismeretlen. Mivel a csontvázrendszer felépítése felnőtt korban nem változik – habár a zsír- és izomszövet mennyiségén lehet alakítani – a legtöbb nő számára ez akkor is elérhetetlen álom marad, ha a legdrasztikusabb fogyókúrát veti be. Az ember azt gondolná, micsoda marhaság, divatot csinálni valamiből, ami genetikailag adott. És mégis…
Persze a szépség erősen szubjektív dolog, a divatot pedig sosem a nagy átlag ízlése irányítja. Sajnos ezeket a képeket gyakran használják pro-anorexia és pro-bulimia honlapokon is, inspirációnak. A jelenséget angolul a thinspiration szóval illették. Az ilyen oldalakat általában étkezési zavarral küzdő fiatalok szerkesztik. A jelenség terjedésével persze megszólaltak a szakértők is, pszichológusok, mentálhigiénés segítők, táplálkozási és életmód tanácsadók. Testképzavarról, étkezési problémákról, anorexiáról, depresszióról, vagy súlyosabb esetben öngyilkosságról beszéltek. Ezek a problémák többnyire a fiatal lányokat érintik, akiknek egyébként sem könnyű, hiszen a kamaszkorral együtt járó testi és lelki változásokat is fel kell dolgozniuk.
A celebek körében elhíresült Lululemon jóganadrág gyártója is a thigh gap őrületet használta ki, mikor vásárlói reklamálni kezdtek a rossz minőségű, átlátszó nadrág miatt. A cég először így reagált: ha a combjaid összeérnek, a Lululemon nem a legjobb választás számodra. Később már hiába próbáltak finomítani a kijelentésen, a vásárlók felháborodtak diszkriminatív állásfoglalásukon.
Nem tudom, hányan dőlnek be valóban ezeknek a dolgoknak. A negatív testképpel gyakran együtt járó étkezési rendellenességek sajnos többnyire a nőket érintik. (Harmadannyi férfi szenved ilyen a betegségben.) A nő legyen szép, a férfi okos – mondták régen. De még mindig itt tartunk, úgy tűnik, a média azt sugallja, hogy tőkét kovácsolni még mindig a külsőnkből kell és nem az eszünkből. És sajnos egyre betegebb elképzelések születnek arról, hogy mi a szép. Elég, ha csak a szomszédos kisváros fehérnemű boltjának kirakatára gondolok, a babára XS-es bugyiban és H kosaras melltartóban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.