„Vicces és érthetetlen, hogy nők részére indítanak mozdonyvezetői tanfolyamot, miközben a jelenlegi létszámnak sincs kellő mennyiségű munkája” – fogalmazott Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke a hvg.hu-nak adott nyilatkozatában. Kiss megismételte korábbi véleményét, miszerint a mozdonyvezetői munka „nem biztos, hogy nőknek való: előfordul, hogy a vezetőknek nehéz súlyokat kell emelniük, hogy rendszertelenül, hajnalban vagy éjszaka kell munkába állniuk, 12 órás szolgálatokat kell teljesíteniük, amelyet egy családanya nem biztos, hogy tudna vállalni.” Szerinte a női mozdonyvezetők kevésbé tudnának megbirkózni azzal a traumával is, amelyet például egy halálos gázolás jelent. És hiába a korszerű motorvonatokat vezethetnék nők (ha és egyáltalán jelentkeznek a tanfolyamra), ellenérv itt is akad: „Ami elromolhat, az el is fog romlani, és akkor megint erőre lesz szükség. A motorvonatok közötti kapcsokat – meghibásodás esetén - két erős férfi is nehezen bírja elvégezni”- fűzte a gondolatsort Kiss.
Rázó László, a GYSEV szóvivője ugyanakkor elmondta: a motorvonatok vezetése különbözik a hagyományos mozdonyok kezelésétől, ezért itt nem feltétel a fizikai erőnlét. Erre csak akkor lehet szükség, ha a jármű meghibásodik, ilyenkor azonban nem a mozdonyvezető dolga a hibaelhárítás.
A jelenleg Magyarországon dolgozó 3200 mozdonyvezető mindegyike férfi.
Sigulinszki Tibor a MÁV szóvivője kijelentette: Dávid Ilona vezérigazgató-asszony szerint az egyenjogúság jegyében fontos, hogy a MÁV nőket is alkalmazzon eddig férfiak által uralt munkakörökben
Tisztelt Kiss László!
Ezúton szeretném mélységes egyetértésemről biztosítani! Köszönjük, hogy Ön, mint magyar Don Quijote kiáll és harcol a férfinem érdekében, eme nemes szakma védelmében. Utolsó leheletéig ragaszkodjon az érveihez, mert ha itt is áttörnek azok a… tudja, no, szóval azok a fehérnépek akkor hova jutunk. Hovatovább nem átallanak majd a szent családanyaság helyett repülőgépet, helikoptert, netalán más járműveket vezetni.
Elgondolni is rémes, hogy nők orvosok, szakszervezeti vagy neadjisten vállalatvezetők legyenek. Aztán meg majd nekiállnak álmodni és a végén oda jutunk, hogy a világon űrhajós, vagy államfő, kormányfő is lehetne nő. Vicc! Itt álljunk meg! No, nem azért mintha nem szeretném én a nőket (ha érti, kedves kolléga), szeretem én őket, ezért is akarom megvédeni. Nehogy végül rákényszerüljenek, hogy masinisztának álljanak. Nehéz kenyér az! Jobb, ha kordában tartjuk a lyányokat. Lássa meg kegyelmed, vannak szép és követendő példák szerte a világban. Most kell keményen kiállni, vagy különben még kiszorítanak a cemendék. Aztán akkor se munka se pénz. Most mondjam, pénz számolva …jó? Biztos nem kell magyaráznom. Egy nő beteszi a lábát, oszt azt hiszi, akkor már mindent meg tud csinálni. Ennek a lehetőségét is kerülni érdemes. Gondoljunk csak bele, ha rögtön mindjárt mondjuk két-három nő is jelentkezne ilyen munkára. Naugye. Számolni csak tudnak az okoskodók? Egy ezrelékből hamar ezeregy lesz, ha nem vagyunk résen.
Jobb az ilyen vadhajtásokat sarjadáskor lemetszeni.
Reméljük a miniszterelnök – maga is derék férfiember, úgy mondják – nyitott füllel fogadja kérését, mert ha valaki, hát ő biztos tud segíteni az ügyben, hisz úgy hírlik, kézi vezérléssel állítják a vágányokat az országban. Sok sikert ezúton is, kedves kolléga!
Őszinte híve,
Soviniszta
Center
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.